20 مرداد 1396
شماره خبر: 182221

فصلنامه الکترونیکی کشوری ارزشیابی کیفی آموزشی درالبرز انتشار یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فصلنامه الکترونیکی کشوری ارزشیابی کیفی آموزشی درالبرز انتشار یافت


مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: فصلنامه الکترونیکی کشوری ارزشیابی کیفی- توصیفی ویژه معلمان و اولیاء دوره ابتدایی در این استان انتشار یافت.
خسرو ساکی افزود: با توجه به استقرار دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی – توصیفی در استان البرز انتشار این فصلنامه الکترونیکی در دستور کاری این دبیرخانه قرار گرفت. وی آگاهی بخشی به آموزگاران برای ارتقاء سطح کیفی آموزش در دوره ابتدایی ،ایجاد رویکرد نو در فرآیند آموزشی و انعکاس پیام های آموزشی به جامعه هدف را از جمله اهداف انتشار این فصلنامه الکترونیکی عنوان کرد. وی اظهار کرد: سر آغاز تغییر و تحول و رشد فرهنگی جامعه ،برنامه درس ملی ، رویکرد و جهت گیری ، نگاهی اجمالی به تعریف ارزشیابی و ارزشیابی کیفی-توصیفی و ضرورت های تغییر نظام ارزشیابی از کمی به کیفی از عناوین دیگر این فصلنامه الکترونیکی را تشکیل می دهد. وی از رویکرد های نو در ارزشیابی، مطالعه تطبیقی ، گذری بر نظام آموزشی سنگاپور و آلمان ، مقاله با موضوع بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی – توصیفی در پیشرفت تحصیلی و مقاله با عنوان وظایف مدیران ، آموزگاران و اولیاء در اجرای بهینه ی ارزشیابی کیفی – توصیفی بعنوان دیگر مطالب منشر شده در این فصلنامه یاد کرد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در این فصلنامه ، مقاله هایی با عنوان نحوه مشارکت اولیای پایه اول ابتدایی در اجرای ارزشیابی کیفی – توصیفی ، مطالعه تطبیقی ساختار آموزشی فرانسه و فنلاند، نتایج بررسی تحلیل ارزشیابی کیفی – توصیفی از دیدگاه سر گروه های آموزشی استان البرز و کاربرد تقویت ها در ارزشیابی کیفی – توصیفی انتشار یافته است. ساکی تصریح کرد: تشویق دانش آموزان توام با حفظ حریم شخصی با توجه به رویکرد جدید ارزشیابی ،ارزشیابی کیفی – توصیفی و آزمون های عملکردی،نمونه آزمون عملکردی 'درس فارسی '، نمونه آزمون عملکردی 'درس علوم ' و بازخورد در ارزشیابی کیفی - توصیفی از دیگر مطالب انتشار یافته دراین فصلنامه الکترونیکی است. وی ادامه داد: لوح فشرده این فصلنامه الکترونیکی به اداره کل آموزش و پرورش استان های کشور ارسال شده است. وی خاطر نشان کرد: جشنواره کشوری فیلم کوتاه نیز به منظور بهبود کیفی ارزشیابی در سطح مدارس ابتدایی و تغییر نگرش مدیران، معلمان ، اولیا و ایجاد زمینه یادگیری بهینه در دانش آموزان در دستور کاری این دبیرخانه که مستقر در استان البرز می باشد قرار گرفته است. ساکی بیان کرد: محورهای این جشنواره کشوری را نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد و ارتباط اولیا و معلمان ، بازخورد کیفی - توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار، اجرای آزمون عملکردی، استفاده از چک لیست ها در قالب بخش نامه، برشور و رسانه تشکیل می دهد. وی از راهبردهای تغییر نگرش والدین نسبت به ارزشیابی کیفی-توصیفی، کلاس های چندپایه و سنجش برای یادگیری با تاکید بر الگوی کاربست کلاسی، توجه به ویژگی های روانشناختی و کاربست صحیح ابزارهای جمع آوری و نگهداری اطلاعات به عنوان دیگر بخش های این جشنواره کشوری در البرز یاد کرد. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود