29 دی 1395
شماره خبر: 173180

تشکیل مشروط انجمن نمایش در فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تشکیل مشروط انجمن نمایش در فردیس


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: تشکیل انجمن نمایش در این شهرستان به ثبت 5 گروه نمایشی در سامانه ثبت گروه های نمایشی کشور مشروط شد.
جان محمد خوب پور افزود: تشکیل انجمن های صنفی فرهنگی، هنری بویژه انجمن نمایش زمینه فعالیت شورای نظارت و ارزشیابی مستقل در شهرستان را فراهم می کند. وی ظرفیت های محدود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس را متعلق به هنرمندان دانست و افزود: با وجود کمبود زیرساخت ها برای تمرین، ارائه نمایش و آثار هنری تجسمی و همچنین کمبود اعتبارات، ظرفیت های این اداره در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت که لزوم آن مراجعه هنرمندان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی خود و مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان می باشد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس پیگیری ایجاد پلاتو و گالری در فرهنگسرای ولایت با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و همچنین ساماندهی تبلیغات محیطی را از اولویت های اداره متبوعش عنوان کرد. وی با ارائه آماری از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: در شهرستان فردیس ١٥ آموزشگاه هنرهای تجسمی، ٧ آموزشگاه موسیقی، ٣ آموزشگاه سینمایی در حال تأسیس، ٢٠ مؤسسه فرهنگی- هنری، ١٩ کانون تبلیغاتی مجوزدار، ٨ نمایندگی نشریات مختلف سراسری و استانی، یک نشریه محلی ، چند سایت خبری، ٣١کانون فرهنگی مساجد و ١٣ مؤسسه قرآنی وجود دارد . خوب پورادامه داد: شهرستان فردیس دارای توانمندی های فرهنگی، هنری بسیاری است که با شناسایی، تقویت، حمایت و رفع موانع و مشکلات آنها می توان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های مؤثری برداشت. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس از ساخت نگارخانه و پلاتوهای نمایشی در این شهرستان خبر داد. خوب پور با اشاره به اینکه مسئولان و هنرمندان فردیس دغدغه انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان را دارند، اظهار کرد: انجام اقدامات فرهنگی مستلزم همکاری و پیگیری‌های مشترک این اداره با شهرداری و شورای شهر است. وی بابیان اینکه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر عهده شورا و شهرداری است، گفت: در حالی شهرستان فردیس از داشتن شهرداری و شورای شهر مستقل محروم است که هنرمندان و مسئولان برای پیگیری برخی اقدامات مستلزم ماه‌ها رفت‌وآمد به کرج هستند. وی با تأکید بر اینکه استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس تحقق اهداف فرهنگی و هنری را ممکن می‌سازد، از نبود اعتبار در حوزه فرهنگ خبر داد و گفت: اعتبارات فرهنگی و هنری از طریق شهرداری‌ها تزریق می‌شود که متأسفانه شهرستان فردیس از این قاعده مستثنا است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های محدود این اداره در اختیار هنرمندان فردیسی قرار دارد، افزود: مستقل شدن گروه نمایشی شهرستان مستلزم تشکیل انجمن‌های نمایشی است. خوب پور بابیان اینکه دغدغه‌ها مطرح‌شده در شورای اداری شهرستان مطرح‌شده است، از آماده‌سازی پلاتو و ساخت نگارخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتباری بالغ‌بر یک‌صد میلیون تومان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تخصیص داده شد. وی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده مقررشده است بخشی از اعتبارات تملک دارایی نیز در اختیار فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد تا درروند ساخت نگارخانه و آماده‌سازی پلاتوها مورداستفاده قرار گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود