6 آذر 1395
شماره خبر: 170364

اخبار کوتاه ار آموزش و پرورش ناحیه سه کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اخبار کوتاه ار آموزش و پرورش ناحیه سه کرج


مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج از درخشش دانش آموزان در مسابقات جهانی محاسبات ریاضی ، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدارس مجری طرح تعالی، اجلاس سراسری نماز و اقدام پژوهی در مدارس این ناحیه خبر داد.
عبدالکریم رستمی افزود: سه دانش آموز ناحیه سه کرج دربیست و یکمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ریاضی که در کشور امارات برگزار شد حائز مقام اول و دوم در بین دانش آموزان 33 کشور شرکت کننده در این دوره از مسابقات شدند. وی اظهار کرد: در این مسابقات سید مهدی علوی ، پارسا فرخی و مهزیار رضایی به ترتیب از آموزشگاه های نمونه دولتی علی ابن ابیطالب (ع) ، مرکز استعداد های درخشان شهید باهنرو دبیرستان آیت برای البرز نشینان و ایران اسلامی افتخار آفرینی کردند.وی بیان کرد: پارسا فرخی فر در دو سال متوالی است که در مسابقات جهانی محاسبات ریاضی مقام برتر را به خود اختصاص می دهد. به گفته وی آموزش محاسبات ذهنی ریاضی برای کودکان و به ویژه دانش آموزان نقش موثری در تقویت اعتماد به نفس، تمرکز و توانایی در یادگیری موثر و مفید، توانایی در حل مسائل روزمره زندگی دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در ادامه به برگزاری کارگاه آموزشی - توجیهی ویژه طرح تعالی که در مدارس ابتدایی این ناحیه در حال اجراست اشاره و یادآور شد: مدرسی این دوره را مریم ابراهیمی مدیر آموزشگاه ابتدایی تربیت بر عهده داشت که در این کارگاه در زمینه نقش طرح تعالی در یادگیری دانش آموزان و اهداف آن در پایه ابتدایی سخن گفت. رستمی گفت: 11 آموزشگاه منتخب اجرای طرح تعالی در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هستند که لازم است مدیران و آموزگاران این مدارس به تغییرات انجام شده در این طرح نسبت به سال گذشته توجه خاصی داشته باشند. به گفته وی : این کارگاه آموزشی در دبستان شهید نیک نژاد ناحیه سه کرج برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: با توجه به اجلاس سراسری نماز در البرز برای ترویج و هدایت دانش آموزان به سوی پیش اجلاس سراسری نماز را برگزار کردیم. رستمی بیان کرد: برای 400 معاون و مربی پرورشی فعال در مدارس ناحیه سه کرج با سخنرانی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی پیش اجلاس سراسری نماز با شعار نماز و کاهش آسیب های اجتماعی در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد. وی با اشاره به نقش مهم نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان خاطرنشان شد: در این نشست بر نماز جماعت در مدارس ، الگوی رفتاری و تعامل بیشتر خانه و مدرسه در آموزه های دینی به کودکان ، نوجوانان و جوانان به ویژه نماز تاکید شد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در ادامه به برگزاری همایش پژوهش با حضور 640 معلم پژوهنده در این ناحیه پرداخت و گفت: پژوهش کلید موفقیت در آموزش و پرورش را تشکیل می دهد لذا ایجاد انگیزه و حمایت از طرح های اقدام پژوهی در این زمینه از مسائل مهمی است که باید به آن نگاه خاصی شود.رستمی خاطرنشان شد: در سال 95 در زمینه اقدام پژوهی 640 معلم آموزش و پرورش ناحیه سه کرج شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 120 درصد رشد داشته است. به گفته وی : از بین 640 اثر اقدام پژوهی انجام شده در این ناحیه 32 اثر به معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش البرز معرفی شد که از این تعداد 10 اثر رتبه استانی کسب کرد و 5 اثر نیز به مرحله کشوری راه یافت. وی تاکید کرد: اقدام پژوهی روشی تحقیقی ، نظام مند و کارآمد است که می تواند دبخش امور آموزشی و پرورشی نقش مهمی در حل مسائل کلاسی و مدرسه ای دانش آموزان داشته باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود