شاخص هاي مهارتي - اردويي تشكيلات دانش آموزي در ناحيه يك كرج
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
كارگاه آموزشي شاخص هاي مهارتي - اردويي تشكيلات دانش آموزي با هدف ارتقاء توان علمي و مهارتي مربيان در هدايت فعاليت هاي فرهنگي ، تربيتي و هدفدار كردن برنامه هاي فصل بهار در مدارس ويژه مربيان در سالن شوراي آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در كرج برگزار شد.
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در اين كارگاه گفت: سازمان دانش آموزي يك تشكيلات تربيتي است براي تربيت اجتماعي دانش آموزان ، پذيرش مسووليت در آينده ، افزايش اعتماد به نفس ، آموزش مهارت هاي امدادي و آماده كردن آنان جهت حضور فعال و مفيد در عرصه هاي مختلف زندگي كه اين محورهاي مهم همواره بايد مورد توجه مربيان تشكيلاتي در مدارس قرار گيرد.
فرزاد شعباني افزود: دانش آموزان در پايه هاي مختلف تحصيلي براي شناخت حيات اجتماعي سالم در كنار آموزش هاي رسمي و نظري نياز به فراگيري زندگي عملي منطبق بر آرمان هاي اسلامي و ملي نيز دارند. وي با اشاره به اينكه بهترين روش براي رسيدن به اين هدف شركت دادن دانش آموزان در فعاليت هاي گروهي و ايجاد رقابت سالم در بين آنان در مدارس است خاطر نشان شد: مربيان تشكيلات دانش آموزي بايد به اهم وظايف كاري ، دانش تشكيلاتي ، مهارتي و معرفتي آشنايي كامل را داشته باشد تا در مسير رويكرد تربيتي - فرهنگي در مدارس گام بردارند. شعباني گفت: برگزاري اردوهاي زيارتي ، ساحتي ، علمي ، امدادي براي دانش آموزان نيز با هدف سالم ، آرام و شاداب زيستن در كنار توجه به امور معنوي و اخلاقي در زندگي از ديگر محورهاي كاري در سازمان دانش آموزي است كه بايد در اولويت برنامه ريزي مربيان تشكيلاتي در مدارس قرار گيرد. كارشناس مسوول سازمان دانش آموزي ناحيه يك كرج نيز در اين كارگاه گفت: اين سازمان با نگاهي تربيتي مسووليت خطير آموزش عملي و علمي در قالب مهارت هاي زندگي به دانش آموزان را بر عهده دارد كه در اين كارگاه آموزشي نكات لازم در اين بخش براي مربيان تشكيلاتي در مدارس باز آموزي مي شود. شهناز جعفري اظهار كرد: مربيان تشكيلاتي در مدارس اين ناحيه بار ديگر مفاهيم و اصول تشكيلاتي ، ايمان و عمل كردن با شرح وظايف كاري را به منظور فعاليت كيفي در مدارس در دو بخش تربيتي - فرهنگي مورد بازبيني قرار مي دهند. وي با اشاره به اهميت آموزه هاي تربيتي و فرهنگي در چار چوب شرح وظايف مربيان تشكيلاتي در مدارس خاطر نشان شد: مربيان در طول سال تحصيلي بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه بستر آموزش براي دانش آموزان جهت كسب فضائل اخلاقي ، باهم زيستن ، تقويت قابليت هاي فردي و گروهي ، استفاده بهينه از اوقات فراغت ، نقويت روحيه تعاون و همكاري ، حس مسووليت پذيري ، شكوفايي استعدادها، تقويت اعتماد به نفس، جامعه پذيري ، كسب مهارت هاي اجتماعي ، احترام به حقوق ديگران، شناخت هويت ملي و ديني ، كار آفريني ، مسائل زيست محيطي و امداي در نشست هاي گروهي و اردويي در ناحيه يك كرج فراهم هموار تر از گذشته شود. مدرس اين كارگاه آموزشي نيز گفت: مربيان تشكيلاتي در مدارس بايد به اهداف تربيتي و كسب مهارت هاي مفيد اجتماعي از طريق آموزش و تمرين زندگي جمعي در قالب گروه و تيم نگاه عميقي داشته باشند تا دانش آموزان همسو با آنان در راه اجراي برنامه ها و اهداف كلي و جزئي تشكيلات سازمان دانش آموزي در مدارس گام بردارد. سعيد نادري بيان كرد: وقتي يك مربي مي تواند احساس رضايت كاري از خود در اين تشكيلات داشته باشد كه اعضاي گروهش با هويت و آرم تشكيلات ، منش ، شعار ، علامت، سلام ، احترام ، دست دادن تشكيلاتي ، قول و پيمان سازماني، سرود ملي ، سوگند پرچم ، سرود، كارت شناسايي و فرم آشنايي كامل را پيدا كرده باشند. وي در اين كارگاه آموزشي مديريت اردوهاي دانش آموزي و آموزش زندگي اردويي به آنان ، آموزش عملي كمك هاي اوليه ، حضور فعال مربيان در برنامه هاي فرهنگي ، تربيتي ، ورزشي مدارس با مشاركت دانش آموزان عضو تشكيلات دانش آموزي را از ديگر وظايف مربيان تشكيلات سازمان دانش آموزي در مدارس برشمرد. در اين نشست بر اجراي برنامه هاي اردويي - كارگاهي ويژه دانش آموزان عضو تشكيلات سازمان دانش آموزي ، طرح سپاس از معلم ، اردوي زيارتي مربيان تشكيلات به مشهد مقدس ، برپايي ايستگاه فعاليت هاي تشكيلاتي ، پايگاههاي تابستاني در مدارس ناحيه يك كرج تاكيد شد. در اين كارگاه نيمروزي 20 مربي تشكيلات سازمان دانش آموزي حضور داشتند.
منبع ایرنا