26 فروردین 1395
شماره خبر: 161206

آئين تجليل از بانوان عرصه تعليم و تربيت در ناحيه يك كرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آئين تجليل از بانوان عرصه تعليم و تربيت در ناحيه يك كرج برگزار شد


آئين تجليل از بانوان عرصه تعليم و تربيت در ناحيه يك كرج به منظور پاسداشت مقام زن در خانه و اجتماع در سالن قلم برگزار شد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در اين آئين ضمن تقدير از تلاش اثربخش و كيفي بانوان فرهنگي اين ناحيه در مدارس و سيستم اداري گفت: جامعه سالم در گرو خانواده سالم است كه مديريت اين كانون مهم را بانوان بر دوش دارند زيرا در اين نهاد اجتماعي افراد جامعه رشد پيدا مي كنند. وحيد يعقوبي افزود: آموزش و پرورش در عرصه تعليم و تربيت از نقش موثري در جامعه برخوردار است كه در سند تحول بنيادين و سياست هاي ابلاغي از سوي وزارتخانه همواره بر آن تاكيد شده است . وي اظهار كرد: در ناحيه يك كرج براي ارتقاء سطح علمي - مهارتي خانواده ها نيز يك مدرسه والدين فعال شده تا بر اساس سر فصل هاي آموزش خانواده نكات آموزشي را فرا گيرند. وي با اشاره به اينكه 64 درصد از مجموع 3 3 هزار و 492 نيروي انساني اين ناحيه را بانوان تشكيل مي دهند خاطر نشان شد: از مجموع 5 معاونت اين اداره نيز 3 معاونت بر عهده بانوان فرهنگي است كه اين مهم نشان از توانمندي ، برنامه ريزي و دقت آنان در كارها دارد. يعقوبي گفت: طرح هاي مهم آموزشي و تربيتي ، تجربه آموزي در سطوح استاني ، ملي و بين المللي ، راه اندازي 6 پايگاه توانمند سازي والدين ، آموزش مهارت شهروندي در اين ناحيه اجرايي شده است. وي يادآور شد: در اين ناحيه 290 مدرسه وجود دارد كه بيشتر آن را مدارس كم برخوردار و غير برخوردار تشكيل مي دهند كه در بخش بهسازي و شاداب سازي نياز به حمايت مديريت شهري كرج و اعضاي شوراي اسلامي كلانشهر كرج دارد.نائب رئيس شوراي اسلامي شهر كرج نيز در اين نشست گفت: امام خميني (ره ) جامعه را متحول كرد كه با آمدنش جايگاه ويژه اي به بانوان ايران اسلامي بخشيد. محمد علي بخشي افزود: جامعه اسلامي ايران بايد قدر معلمان را بداند زيرا اين قشر در غني سازي فرهنگ جامعه نقش الگويي و تاثير گذاري دارند كه اعضاي شوراي شهر كرج تلاش مي كنند در هفته گراميداشت معلم از معلمان اين شهر قدر داني كنند. وي اظهار كرد: اعضاي شوراي شهر كرج در سال گذشته ده ميليارد و 200 ميليون ريال بودجه به آموزش پرورش مصوب و اختصاص داد كه همه اين اعتبار در سال 94 در قالب كمك به امور فرهنگي ،عمراني و بهسازي مدارس پرداخت شد.
وي افزود: امسال نيز ده ميليارد و 800 ميليون ريال براي بهسازي و بازسازي سرويس هاي بهداشتي مدارس در بودجه 95 اختصاص داده است. رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر كرج نيز در اين نشست گفت: امور فرهنگي دغدغه اي مهم در كشور است كه بايد با هم افزايي دستگاههاي متولي در اين راه گام هاي خوبي برداشته شود زيرا كلان شهر كرج در بخش فرهنگي نياز به اجراي برنامه هاي متناسب با گروه سني مختلف دارد.فاطمه اسكندري بيان كرد: خانواده و آموزش و پرورش در رشد افراد جامعه مهمترين نقش را دارند كه تعامل همه جانبه آنها خروجي كيفي آموزش و پرورش و اجتماع سالم را در پي دارد. داود وحيدي عضو ديگر شوراي شهر كرج در اين نشست گفت: هر كشوري كه بخواهد در امور مختلف به رشد برسد بايد مديران آن به قانون و آموزش و پرورش اهميت ويژه دهد. وي افزود: كشور ما نيز نياز به اولويت قرار دادن اين دو در كارهاي اجرايي دارد تا شاهد رشد و بالندگي در جامعه باشيم . محمد صادق باغستاني ديگر عضو شوراي اسلامي شهر كرج هم در اين نشست ضمن قدر داني از تلاش معلمان در مدارس يادآور شد: شوراي كلانشهر كرج به دنبال ايجاد شادابي در فضاي مدارس ، ترويج فرهنگ ورزش و سلامت در بين دانش آموزان است . وي اظهار كرد: امسال به 120 مدرسه در حوزه تقويت ورزش و ورزش محلات كمك مي شود زيرا اعضاي شورا بر اين اصل مهم در حفظ سلامت افراد جامعه باور دارند. در اين نشست به بانوان فرهنگي اداري و سرپرست خانوار آموزش و پرورش ناحيه يك كرج لوح تقدير و كارت هديه اهدا شد. ناحيه يك آموزش و پرورش كرج 53 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود