22 دی 1394
شماره خبر: 156429

نشست کتاب خوان به میزبانی کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشست کتاب خوان به میزبانی کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ برگزار شد


کتابداران و کتابخانه های ساوجبلاغ میزبان سیصد و هفتمین نشست کتاب خوان در استان البرز بودند، یک میهمانی حضور صدها تن از اعضای کتابخانه های عمومی ؛ کتابداران ، کتابدوستان و مسئولین محلی در شهر هشتگرد برگزار شد.
در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) هشتگرد در ساوجبلاغ؛ علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سیصد و هفتمین نشست کتاب خوان حضور یافتند و پای صحبت های ده معرفی کننده کتاب نشستند.
در این نشست ده تَن به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:
«فرزند پروری بی دغدغه» نوشته دیوید هلم/ ارائه توسط: آسیه سادات موسوی(کتابدار)
به طور کل کتاب حاضر با بررسی علمی و موشکافانه مسایل و مشکلات خانواده ها، والدین را در تربیت موفق فرزندان بارور می سازد و به آنها می آموزدکه چگونه می توان هم به سلامت و راحتی خود فکر کرد و هم از عهده مسایل مربوط به فرزندان به سادگی برآمد. این اثر کتابی سودمند و کاربردی برای والدین، مربیان تربیتی ، روان شناسان، محققان، مدرسان و تمامی افرادی که به گونه ای علاقمند به رموز تربیت و فرزند پروری هستند، است. از لحظه ای که بچه ها به دنیا می آیند والدین سعی دارند رفتار آنان را شکل دهند و بر آن نفوذ نمایند. اما در هر بچه صفات معینی وجود دارد که بخشی از شخصیت منحصر به فرد او را تشکیل می دهد. صفاتی که ما به عنوان پدر یا مادر ممکن است بر روی آنها نظارت اندک داشته یا....، طی قرنها، والدین احساس می کردند که اگربچه ای را به سن بلوغ برسانند، کاری مهم انجام داده اند و اگر فرزندانشان در برابر بیماری ها، حوادث و ... زنده بمانند موفقیتی بزرگ کسب کرده اند. امروزه بچه ها از مزایای داروها و فن اوری بهره مند می شوند اما والدین امروزی دیدی پیچیده تر پیدا کرده اند.
«مردان مریخی زنان ونوسی 3» نوشته جان گری/ ارائه توسط: مریم سوری(کتابدار)
نویسنده (دکتر جان گری) در این کتاب توضیح می‌دهد که زنان و مردان به رغم وجود تفاوت‌ها می‌توانند شیوه‌هایی را بیاموزند تا به رابطه‌ی عاشقانه و صمیمی دست یابند وی به همین منظور، شیوه‌ها و راه‌کارهای جدیدی را برای کم کردن تنش‌ها در روابط زناشویی و به وجود آوردن عشق و علاقه بیان می‌کند. این کتاب که توسط خانم اشرف عدیلی ترجمه شده است دارای ۳۵۴ صفحه و به زبان فارسی است. نویسنده معتقد است در زمانهای بسیار دور مردان ازسیاره مریخ وزنان ازسیاره ونوس به زمین آمده اند.آنان سالها در کنار هم زندگی کردند وبه مرورزمان ازیاد بردند که از دو سیاره مختلف آمده اند و با هم تفاوتهای زیادی دارند واین تفاوتهای آنهاست که آنها را به هم جذب می کند اما همین تفاوتها بوجود آورنده مشکلات است مشکلاتی که امروزه در زندگی زناشویی به کررات دیده می شود.اما آقای جان گری می گوید اگرما یادمان نرود که مردان از مریخ وزنان از ونوس هستند وباهم تفاوت دارند به راحتی می توانیم با این مشکلات کنار بیاییم و یکدیگر را درک کنیم وی دراین کتاب به شرح تفاوتهاوارائه راه حل برای مشکلات پرداخته ومی گوید وقتی زن ومرد تفاوت هایشان را بشناسند وآنها را رعایت کنندعشق شکوفا میشود
« حسین علیه السلام عقل سرخ» نوشته حسن رحیم پور ازغدی/ ارائه توسط: کلتوم خمیری ثانی(فعال فرهنگی)
قلم و جنس سخنان حسن رحیم‌پور در این مجموعه به گونه‌ای است که صفحه صفحه‌ی کتاب ذهن را به سفری در اعماق تاریخ می‌برد و مخاطب گاه خود را در کنار امیرالمومنین (ع) حس می‌کند و گاه به کربلا می‌رود و معراج سرخ را به تماشا می‌نشیند و گاه غریبانه در شام و در محیط نفاق و دستگاه امنیتی ظلم پرسه می‌زند. حسین نامی‌ است که با شنیدنش شانه‌هایمان تکان می خورد و حرارتی در در قلب‌ها به وجود می‌آید که هرگز قابل توصیف نیست. ۱۴۰۰ سال است که اشک‌ها و ناله‌های ما گره خورده است با عاشورا و عواطف و احساسات ما در گروی یک «یا حسین» است. حسین را سینه به سینه بزرگترهایمان به شناساندن و در مجالس روضه سیره و سنتش را به تصویر کشیدیم؛ اما گاهی غافل می مانیم از واقعیتی که که حماسه‌اش را تا امروز جاودان کرده است. شاید هنوز این «عقل سرخ» را نشناخته‌ایم.بیست و هفتمین چاپ کتاب مجموعه‌ای ۱۱۲ صفحه‌ای است که در ۴۰۰۰ نسخه منتشر شده است. «… این تاریخ دردناک اسلام است، روح اسلام، قربانی کالبدش شد و محتوایش پیش پای فرم‌اش شهید گشت و بنابراین، اسلام با سلاح رستم فرخ‌زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا زبان شبهات کافرانه ابن ابی‌العوجاء و کفرگویی امثال او و نظریات جاثلیق، زمین‌گیر نشد؛ اسلام با روایات جعلی ابوهریره و ابودرداء، و با فتوای کعب الاحبار، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد. سیدالشهدا در کربلا قربانی تحریف اسلام شد. این روند مسخ مذهب، تفکیک مذهب از حکومت، تفکیک اخلاق از سیاست، حذف «محتوا» و «حفظ شکل» بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام، هزارقرائتی کردنش، تفسیر به رای قرآن، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین، هدف آن‌هاست؛ مه از صحنه روزگار برانداختن اسلام، که می‌دانند ممکن نیست. صفحه۱۶»
« رسانه های همگانی و دوران اطلاعات» نوشته عباس طاهری/ ارائه توسط: رقیه ابراهیمی (فعال فرهنگی)
در کتاب حاضر به اختصار جنبه های تکنولوژیک و جنبه های سیاسی رسانه های گروهی در عصر حاضر و نحوه تاثیر آن بر فرهنگ جوامع بیان شده است .نگارنده علاوه بر آن برخی دیدگاه های نظریه پردازان جامعه اطلاعاتی، مانند :یورگن هابرماس، مارشال مک لوهان، آنتونیو گرامشی و آلوین تافلر را بررسی و تحلیل کرده است .دهکده جهانی، دگرگونی و ساختار رسانه های همگانی، آوازه گری تجاری و سیاسی، فرهنگ ماهواره ای تله کراسی و فرهنگ، تبهکاری در رسانه های همگانی، شبکه اطلاعاتی جهان گیر اینترنت، چند رسانه ها و جامعه پسا صنعتی، و جامعه اطلاعاتی مباحث اصلی کتاب را تشکیل می دهند .
«تو همانی که می اندیشی» نوشته جیمز آلن/ ارائه توسط: کبری سلیمانی (عضو کتابخانه )
جیمز آلن، ناشر کتاب تو همانی که می اندیشی، آن را اثری سرشار از مفهوم راستین، اقتدار و سحر و جادو می خواند. تو همانی که می اندیشی نزدیک صد سال تمام کتابی پرفروش بوده است. تو همانی که می اندیشی با استواری هر چه تمام تر به اثبات رسانده است که با وجود جثۀ کوچکش در زمینۀ تحول خویشتن یا خودیاری، ابزاری نیرومند بوده است. شاید به این دلیل که همواره می توان حقیقت را به زبانی ساده گفت، اما چون حقیقت بر زبان آید تأثیرش شگفت و شگرف و ژرف خواهد بود. اندیشه و قصد مادامی که اندیشه به قصد نپیوسته باشد، هیچ توفیق هوشمندانه ای به دست نمی آید. اکثریت مردم اجازه می دهند که پیوسته اندیشه بر اقیانوس زندگی شناور باشد. بی هدفی شرارت است، و آن کس که خواهان فاجعه و نابودی نیست، نباید بی مقصد پیش براند. آنان که در زندگی شان قصدی کانونی ندارند، دستخوش نگرانی ها و ترس ها و مشکلات و ترحم به حال خود می شوند، که جمیعاً نشانه های سستی است – که قطعاً مانند گناهان سنجیده و برنامه ریزی شده – (اگرچه در مسیری متفاوت) به شکست و ناکامی وپ بدبختی و فقدان می انجامد، زیرا سستی نمی تواند در کائناتی محاط در قدرت بقا یابد.
«سوره هل اتی مائده رحمانی» نوشته ابوالفضل بهرامپور/ ارائه توسط: فاطمه دهقان رفیع (عضو کتابخانه )
مجموع بررسی های تفسیر سوره هل اتی.سوره ای که در شان امیرمومنان وهمسرگرامیش فاطمه ودو فرزندش نازل گردیده است. هر مکتبی باید دیدگاه خود را در سه محور مشخص کند تا بتواند بایدها و نبایدهای خود را برمبنای آنها تنظیم نماید،که عبارتنداز:جهان بینی،انسان شناسی و سرنوشت نهایی مهمترین عنصرهرمکتب که درجهت گیری آن مکتب بسیارنقش دارد انسان شناسی آن است.دراین سوره ی کوتاه به صورت خلاصه شمه ای از حقیقت انسان به دست داده و مباحثی درزمینه های مختلف مطرح شده.خلقت انسان ونیازهای روحی وجسمی او.آیا انسان در سرنوشت خود دخیل است یاسرنوشت براو تحمیل شده؟آیاصاحب وراهنمایی دارد یابادلهره ای وصف ناپذیر دراین جهان رها شده است؟توصیف اخروی انسان ها.فرازونشیب های خود سازیوکسب سعادت.بیان ملاک استحقاق کیفروثواب.اراِءیه الگوهایی که آیینه تمام نمای مکتب قران واسلام هستند.وآنان اهل بیت عصمت وخمسه طیبه می باشند.انسان می تواند با مطالعه این سوره وتحت تربیت آن به شرف انسانی برسد.دانستن موقعیت زمانی ومکانی همه سوره ها در فهم آیات بسیار مفید است اما در این سوره اهمیت بیشتری دارد.
«ماه عسل آفتابی» ترجمه سیمین دانشور/ ارائه توسط: ربابه ابوعلیزاده (فعال رسانه)
این کتاب با داستان هایی از راجبان خانا، راجه رائو، آکوتا گاوا، فرانتس کافکا، آلبرتو مراویا، توماس مان، ایزاک بابل، آلن پیتون و ج. اشتن بک از کشور های: هند، ژاپن، چک و اسلواکی، ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکا همراه است . زندگی بودا، در جنگل، خبر ساختن دیوار، در برابر قانون، در راه گورستان، گی دو موپاسان و نیم پولی نیز از جمله داستان های منتشرشده در این کتاب هستند که با تلاش سیمین دانشور ترجمه شده است.
«تاثیر قومیت بر پیشرفت تحصیلی» نوشته لیلا دهقان نژاد/ ارائه توسط: لیلا دهقان نژاد (نویسنده)
دانش آموزان دوره ی متوسطه: گرفتاربحران های زیادی هستند و مسایل زیادی را باید برای خودشان حل کنند. مرحله ی باز اندیشی اطلاعات درمورد ارزش ها، هنجارها، وتنوع قومی زبانی وخرده فرهنگ هاست. و دانش آموز دراین دوره به دنبال هویت و موجودیت ملی خود می گردد. به دنبال تحلیل و تعلیل داشته هایش است. آموزش وپرورش کشورکه مدیریت تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارد باید این فرصت بازیابی اطلاعات هویتی و شخصیتی درحوزه ی ملی را به دانش آموز بدهد. آنان باید بدانندکه چه کسانی اند؟ چه تاریخچه ای دارند؟ به تبادل ارزش های فرهنگی شان اهمیت دهند. آموزش وپرورش باید به توسعه و گسترش ارزش های فرهنگی اقوام بها دهد و آن ها را تحت پوشش قرار دهد. به ویژه با چاپ کتاب های درسی مناسب آموزش به زبان مادری می تواند نقش برجسته ای درتقویت و ترویج هویت هرفرد کشور را ایفا نماید. حیات فرهنگی جامعه را تضمین کند ایران با دارا بودن قومیت های متنوع از جمله کشورهایی است که می تواندبا شناساندن وتاکید بر نقاط قوت وافتخارآمیزاقوام بیش از پیش برای تقویت حس ملت بودن و همگرایی ملی از آن بهره ببرد. گوشه ای ازعناوین متنوع کتاب مشتمل بر معرفی انواع آموزش وپرورش در جهان ، معرفی انواع برنامه ی درسی و ارتباط بین دروس و فرهنگ اقوام و همچنین آموزش وپرورش چندفرهنگی و چه عواملی موجب می شود که خرده فرهنگ ها بهتر حفظ شوند؟ ارتباط ریاضیات و فرهنگ و ضرورت و اهمیت قویت ها و ارتباط آن با افت تحصیلی افراد از دیگر بخش های این کتاب است .
«اتل متل ریاضی - آموزش ضرب با بازی» نوشته الهه صالحی/ ارائه توسط: الهه صالحی (نویسنده)
ایجاد ارتباط میان عناصر نامربوط وپدید آوردن کیک ایده ی جدید، بیانگر مهارت ترکیب درخلاقیت است.قصه نویسی وداستان پردازی از جمله مهم ترین فعالیت های خلاق است که داشتن خلاقیت در آن علاوه به مهارت ها وفنون داستان نویسی به مقدار زیادی مستلزم به کار گیری مهارت ترکیب می باشد.ترکیب درداستان پردازی غالباً چیزی است که ایده ی اولیه ی داستان را پدید می اورد .دربسیاری از موراد طرح اصلی یک داستان در نتیجه ارتباط میان چند عنصر مختلف با یکدیگر به طور تصادفی خلق می شود وسپس نویسنده ،آن را به یک اثر کامل بدل می سازد.دراین تمرین دانش آموزان یاد می گیرند که باترکیب وایجاد ارتباط میان کلمات یا تصاویر مختلف به صورت تصادفی،ایده های فراوانی راخلق کنند وانها را درخلق داستان های گوناگون به کار گیرند. در این کتاب آموزشی به زبانی ساده مسائل و قواعد ضرب و جدولهای ضربی برای یادگیری و شناخت پایه‏ای دانش‏آموزان مطرح شده است. برای یادگیری بهتر از نقشه‏های جهان، سیاره‏ها، مساحت، محیط و دیگر مسائل عینی کمک گرفته شده و ضرب‏های ساده و پایه‏ای به همراه تمرین‏ها و توضیحات مختصر ارائه شده است. تلاش شده خاصیت جابجایی ضرب به همراه شعری که حاوی قواعد جدول ضرب می‏باشد با استفاده از تصاویر و اشکال مناسب بیان گردد."
«فقط یک بار به دنیا می آییم» نوشته دان برسلین/ ارائه توسط: سحر چراغی (کتابی)
این کتاب براساس باورهای شخصی نویسنده پایه گذاری شده است . افکار ما ابزار شکل دادن به زندگی کنونی ماست.در هر فصل از کتاب نویسنده از تجارب شخصی خودو دیگر افراد استفاده کرده است.مطالب این کتاب عملی می باشد و شخص می تواند با خواندن آن احساسات و ذهن خود را خانه تکانی کند.در واقع این کتاب راهنمایی برای تغییر و ترک برخی عادت های نادرست و نا خواسته و رسیدن به خواسته های پر شور می باشد.یک برنامه عملی که می توان آن را در زندگی پیاده وبه اجرا در آورد. افکار انسان، ابزار شکل دادن به زندگی کنونی آن‌ها است. اگر آن‌ها افکار قوی، مثبت و مشوق را در درون خویش ایجاد کنند، و بدانند که چقدر شایست? عشق، موفقیت، شادی و خوشبختی هستند، هم? این‌ها را در طول زندگی با استفاده از همان افکار مثبت کسب خواهند کرد آیا در رویای خود، در جستجوی شغلی بهتر، روابطی عاشقانه تر، خانه ای زیبا و جدید و یا در یک کلام در آرزوی خوشبختی بیشتر هستید؟ مطالعه این کتاب به شما کمک می کند ناهمگونی های زندگی را کنار گذاشته، بر ترس و اظطراب غلبه کنید و اعتماد بنفس خود را بالا ببرید. این کتاب همانند جعبه جادویی است که شما را در ترک عادات ناخواسته یاری می دهد و مسیر زندگی تان را در جهت رسیدن به خواسته هایتان پرشور و اشتیاق می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود