توانمندی دانشآموزان استثنایی سراسر کشور شناسایی میشود
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
مدیر تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر شناسایی توانمندیهای دانشآموزان استثنایی، گفت: پارالمپیاد درون مدرسهای این بستر را ایجاد میکند که دانش آموزان با این ورزشها بُعد معلولیت خود را کنترل کنند.
علی حجابی با اشاره به برگزاری دومین دوره پارالمپیاد درون مدرسهای آموزشگاههای استثنایی البرز که برگزار شد، اظهار داشت: جلب مشارکت حداکثری دانشآموزان استثنایی در دستور کار قرار دارد تا در این پارالمپیاد بتوانند بر اساس توانمندی آموزش ببینند و در این مسابقات شرکت کنند. وی با بیان اینکه آموزش دادن به دانشآموزانی که حتی کوچکترین توانمندیها را دارند در دستور کار قرار دارد، افزود: وارد کردن این افراد در حوزه ورزشی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش است که ورزش همگانی و تربیت بدنی به معنای واقعی کلمه انجام شود. مدیر تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تصریح کرد: پارالمپیاد درون مدرسهای این بستر را ایجاد میکند که بتوانیم به این سمت حرکت کنیم و دانش آموزان بیشتری را به این سمت سوق دهیم تا با این ورزشها بُعد معلولیت خود را کنترل و پیشگیری کرده و توانمندیهای خود را بشناسند تا تاثیر مثبت در زندگی آنها داشته باشد. وی با بیان اینکه قطعا رسیدن به این موضوع دور از دسترس نیست، گفت: در این زمینه وظیفه رسانهها نیز سنگین است چراکه خانوادهها باید این توانمندیها را ببینند و برای پروش توانمندی فرزندان استثنایی خود تلاش کنند. حجابی خاطرنشان کرد: نتیجه این پارالمپیاد ورزشی در مسابقات استانی و کشوری نمود مییابد و نکته حائز اهمیت در این بخش این است که در سال 94 مسابقات کشوری بیش از 2 هزار نفر دانشآموز استثنایی در 5 استان برگزار شد. وی اظهار داشت: نسبت به جمعیت 70 هزار نفری دانشآموزان استثنایی، درصدی که در این مسابقات ورزشی شرکت میکنند، بسیار بیشتر از دانشآموزان عادی است که این نگاه ویژه سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور را نشان میدهد. مدیر تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: امید است در تابستان سال آینده پارالمپیاد ورزشی مدارس با قدرت و قوت بسیار بیشتر و در سطح بالاتری برگزار شود.
منبع: تسنیم