30 مهر 1394
شماره خبر: 151492

اجتماع بزرگ عاشورایان حسینی در اماکن زیارتی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجتماع بزرگ عاشورایان حسینی در اماکن زیارتی البرز


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از اجتماع بزرگ عزاداران استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اماکن زیارتی و آستان مقدس امامزادگان شاخص این استان خبرداد.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی افزود: بر اساس برنامه ریزی دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در مسیرهای مختلف به سوی آستان مقدس امامزادگان حرکت می کنند. وی پرشورتر برگزار شدن عزاداری سرور و سالار شهیدان را از اهداف اصلی این حرکت برشمرد و اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان حسن (ع)، طاهر (ع)، حیدر (ع)، محمد (ع) در شهرستان کرج و امامزادگان شاخص شهرستان های تابعه استان میزبان عزاداران بوده ضمن اینکه بعضی از مصلاهای نماز جمعه نیز پذیرای عزاداران هستند. وی با اشاره به اینکه شور عزاداری در این دو روز بیشتر از روزهای دیگر است، گفت: مردم با اشتیاق غیرقابل وصفی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش شرکت می کنند که فرصتی مناسب برای نشان دادن ارادت مردم به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است. مسعودی افزود: بر اساس برآورد، بیش از 90 درصد مردم استان در این روزها در محافل عزاداری حضور می یابند. وی ادآور شد: بایستی در کنار شور حسینی رعایت شان امام حسین (ع) را نیز داشته باشیم و به بانوان توصیه می شود تا در کنار حضور در دسته های عزاداری رعایت حجاب اسلامی را داشته باشند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز بر پایی هرچه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا در هیات های مذهبی تاکید کرد.
ایستگاه های صلواتی متولی خاصی ندارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ایستگاه های صلواتی در سطح استان اشاره کرد که هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برپا می شود و افزود: متاسفانه ایستگاه های صلواتی متولی خاصی ندارد. مسعودی با اشاره به گلایه بعضی از مردم نسبت به سد معبر توسط ایستگاه ها صلواتی ،بیان داشت: با نشست های مشترکی که با برخی ازدستگاه های استان همچون نیروی انتظامی داشته ایم مقرر شده تا برای سال آینده این ایستگاه ها شناسایی و شناسامه دار و مجوز دار شوند. وی گفت: در نظر داریم تا با شناسایی مسئولان این ایستگاه ها، فرم هایی که از قبل تهیه شده در اختیار آن ها قرار گرفته تا نسبت به صدور مجوز برای آن ها اقدام شود تا از سال آینده فقط ایستگاه های مجوز دار فعال باشند. مسعودی تاکیدکرد که اگر این ایستگاه های صلواتی مجوز دار نشوند به مرور به معضل تبدیل می شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود