11 شهریور 1394
شماره خبر: 148366

رفع مشکلات مربیان قرآنی از اولویت های فرهنگی مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رفع مشکلات مربیان قرآنی از اولویت های فرهنگی مدیریت شهری است


مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و اسلامی در شهر، اظهار داشت: رفع مشکلات مربیان قرآنی از اولویت های فرهنگی سازمان است.
حسین سعیدی سیرایی طی نشستی صمیمی با مربیان قرآنی مراکز فرهنگی به دغدغه های مربیان در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش های قرآنی و پرورش نسلی مانوس با قرآن گوش داد. وی در این جلسه گفت: یکی از مهمترین وظایف مدرسان قرآن کریم ارایه مفاهیم و حقایق ناب قرآنی بصورتی جذاب و زنده به قرآن پژوهان است؛ چرا که قرآن هدف اصلی خویش را سعادت و هدایت انسان برشمرده است و راهکار آشنایی انسانها به ویژه نسل نوجوان و جوان با این مفاهیم از طریق مدرسان قرآنی که ماحصل تدریسشان بیدار نمودن فطرت انسان با عنایت به آموزه های قرآنی است، ممکن می شود. مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به اینکه مربیان قرآنی برای رسیدن به این رسالت خطیر و جذب مخاطب با بسیاری از موانع و مشکلات مواجه هستند، هدف از برپایی این نشست را واکاوی موانع موجود در مراکز قرآنی فعال در استان دانست و گفت: این مهم می تواند تاثیر مهمی بر ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد. این مدیرعامل حفظ اصول آموزش های قرآنی چون حفظ، قرائت و ترتیل و... را از مهمترین وظایف مراکز قرآنی ذکر و عنوان کرد: پرورش قرآن پژوهان در زمینه های نشان دادن اسوه حسنه، شیوه و سبک زندگی قرآنی و سیره اهل بیت و استفاده صحیح از کتاب آسمانی در زندگی باید از اولویت های مربیان قرآنی باشد و در این راستا باید تلاش شود تا در کنار تامین امکانات مورد نیاز، عواملی که موجب ارتقاء سطح کمی و کیفی اندیشه مخاطبان می شود را نیز مد نظر داشته و برنامه ریزی های لازم در این راستا صورت پذیرد. وی ضمن تاکید بر اهمیت مراکز فرهنگی و قرآنی اظهار کرد: روش های تدریس مروجان فرهنگ قرآنی تاثیر بسزایی بر نهادینه کردن این اصل عظیم دارد، چرا که ضمن اهمیت داشتن روش های ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش هایی چون روخوانی، روانخوانی و حفظ باید تفکر و تدبر در آیات روح بخش قرآنی نیز باید در زمره آموزش ها قرار گیرد تا با استمرار آن تمام فکر و ذهن و دغدغه مخاطب عجین با قرآن شده و این به معنای پویا بودن قرآن در زندگی قرآن پژوهان است. مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج، در پایان یادآور شد؛ بازبینی فعالیت های فرهنگی توسط مجریان آن امری ضروری است، از این رو آسیب شناسی روش ها، بررسی امکانات و تجهیزات موجود می تواند اثر مستقیم بر افزایش سطح آموزش داشته باشد. در ادامه این جلسه که بیش از دو ساعت به طول کشید تمامی مربیان قرآنی مراکز تحت مدیریت شهرداری کرج بطور کامل به ارایه گزارشی از روند کار خود و بیان مشکلات، موانع و خواسته های خویش چون تجهیز و تهیه امکانات لازم در مراکز، برقراری ارتباطی موثرتر میان مربیان و سازمان، گسترش تبلیغات شهری جهت جذب مخاطبان بیشتر و... پرداختند و در پایان ضمن تدوین تمام موارد مطرح شده، حسین سعیدی سیرائی خبر از رسیدگی به تمام موارد مطروحه به ویژه معشیت مربیان، بهره گیری از استعدادهای برتر استان در زمینه مربیان قرآنی و کمک به مراکز جهت به حداقل رساندن مشکلات را داد. افسانه اسماعیل پور مربی فرهنگسرای قرآن و عترت نیز در حاشیه این نشست در گفتگویی اختصاصی گفت: اکثر مربیان قرآنی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج از حافظان قرآن تشکیل شده است که خود نشان دهنده توانایی مروجان قرآنی در این مراکز می باشد. وی ادامه داد: برخی از مشکلات از جمله معیشت مربیان، موجب شده است تا دغدغه های فرعی جایگزین رسالت اصلی مربی شود و نیاز است این موضوع و رفع نیازهای رفاهی مربیان به حداقل برسد چرا که این امر موجب خارج شدن اساتید قرآنی به ویژه حافظان قرآن از سیستم آموزشی می شود. اسماعیل پور با بیان آنکه فضای قرآنی و نیاز جامعه به آموزش کلام وحی مهمترین دلیل حضور مربیان در مراکز شده است، اذعان داشت: مدرسان قرآنی شهرداری کرج تعاملی مناسب با مراکز قرآنی استان داشته و قرآن پژوهان که بیشترشان را خردسالان و کودکان تشکیل می دهند بعد از اتمام دوره های خود در تمامی رشته با توجه به هماهنگی هایی که با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرج صورت پذیرفته است، ضمن شرکت در آزمون های تخصصی- قرآنی، گواهینامه پایان دوره نیز برای افراد صادر می شود. این مربی قرآنی اظهار امیدواری کرد: با برپایی نشست های این چنینی و پیگیری مستمر مسئولان مشکلات مدرسان قرآن به حداقل برسد تا مربیان هم بتوانند با استفاده از تخصص و تجارب ارزنده خود تمام تلاش خود را در راستای رشد و ارتقاء سطح قرآن پژوهان و فعالیت های قرآنی به کارگیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود