3 شهریور 1394
شماره خبر: 147821

کارآیی نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز 32 درصد ارتقاء یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 کارآیی نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز 32 درصد ارتقاء یافت


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از ارتقای 32 درصدی کارایی نیروی انسانی فعال در این حوزه طی سال تحصیلی گذشته خبرداد.
خسرو ساکی در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش استان البرز که در مجتمع آموزشی رفاه قلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، به ارایه دستاوردهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته پرداخت و گفت: به رغم افزایش تعداد دانش آموزان در این استان، حق التدریس این استان از 45 هزار و 455 ساعت در هفته در سال تحصیلی 92-91 به 22هزار و 526 ساعت در سال تحصیلی گذشته کاهش یافت. وی افزود: در اجرای این اقدام هزینه ها پرسنلی 32 درصد کاهش یافت یعنی منجر به ارتقای کارآیی نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز شد.
وی اظهار داشت: همچنین در اجرای طرح های بهسازی و توانمندسازی کارکنان این اداره کل میزان آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت معلمان و مدیران از دو میلیون 650 هزار نفر ساعت از سال91 به سه میلیون و 903نفر ساعت درسال 93 افزایش یافته است . ساکی با اشاره به فقط بخش کوتاهی از فعالیت های آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید، اضافه کرد:این ارتقاء نشان دهنده حرکت این آموزش و پرورش استان در مسیر شکوفایی است زیرا مدارس از پرارزش ترین نهادهایی هستند که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد. وی ادامه داد: مدارس از یک سو حافظ و انتقال دهنده میراث فرهنگی و ارزشهای حاکم بر جامعه هستند و از سوی دیگر پاسخگوی نیازهای اجتماعی برای کسب اشاعه و توسعه دانش و فناوری می باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: برای دستیابی به چشم اندازی مناسب از موقعیت کنونی و مسائلی که مدارس کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، پیش رو دارند باید نظام آموزشی بصورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و مؤلفه ها، عناصر و عوامل تأثیرگذار بر آن و سهم هریک از آنها در این عرصه مشخص شود. وی گفت: از طرفی دیگر به آموزش وپرورش به عنوان یکی از عوامل مؤثر در تحقق سیاستهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نگاه می شود زیرا شالوده توسعه سیاسی و اقتصادی در مدارس و آموزش عالی ریخته می شود. ساکی بیان داشت: بنابراین اگر رسالت اصلی آموزش را تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور بدانیم این رسالت یکی از اهداف کیفی به حساب می آید که مستقیما با کیفیت نظام آموزش و پرورش ارتباط پیدا می کند. وی در ادامه به دیگر موفقیت های آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی گذشته و در دولت تدبیر و امید پرداخت و افزایش 22/1 درصدی پوشش واقعی دوره ابتدایی استان، افزایش نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی به میزان 91/99 درصد و پوشش و اجرای 100 درصدی طرح و برنامه های ارزشیابی توصیفی، ارتقاء قرآن در سال تحصیلی 94-93 در مدارس دوره ابتدایی را از جمله این موفقیت ها برشمرد. ساکی رشد 64/27 درصدی در اجرای طرح جابربن حیان، تجهیز 438 کلاس درس به امکانات هوشمند و رسیدن به عدد دو هزار و 39 کلاس هوشمند در استان را از دیگر موفقیت های استان دانست و گفت: با مساعدت مالی معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع و موسسه قلم چی ، تعداد 150 کلاس درس در مناطق محروم مجهز به امکانات هوشمند خواهد شد. وی همچنین به ارتقاء رتبه استان در آزمون کنکور سراسری بر اساس (درصد قبولی) از رتبه 23 درسال تحصیلی 92-91 به رتبه16درسال تحصیلی 93-92 اشاره کرد و افزود: اطلاعات کنکور سال 94 هنوز از طریق سازمان سنجش اعلام نشده است.
ساکی با اشاره به کسب رتبه اول پوشش تحصیلی درمیان 32 استان کشور با 94.05 درصد در سال تحصیلی94-93 وافزایش 4.95درصد نسبت به سال تحصیلی 93-92، اظهار داشت: تعداد دبیرستان های دونوبته استان از16دبیرستان درسال93-92 به14دبیرستان درسال تحصیلی94-93 کاهش یافت و تمامی دبیرستان های دونوبته در تحصیلی جدید حذف خواهند شد. وی همچنین به موفقیت های دانش آموزان این استان در مسابقات و المپیادهای کشوری و جهانی نیز اشاره کرد و گفت: کسب رتبه های اول، دوم، برتر و برگزیده دوره متوسطه دوم شاخه فنی وحرفه ای و کاردانش از سوی دبیرخانه های کشوری، کسب سه رتبه کشوری مسابقات علمی- عملی، کسب چهار رتبه کشوری مسابقات علمی- کاربردی، کسب 16 رتبه کشوری جشنواره هنرهای تجسمی ئ کسب رتبه دوم کشور در افزایش پوشش تحصیلی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش از جمله این موفقیت ها است. وی کسب 26 مدال در المپیادهای علمی در سطح کشوری و جهانی را از دیگر موفقیت های دانش آموزان البرزی برشمرد و اظهار داشت: کسب مدال طلای جهانی (ژنو) و مدال نقره جهانی (روسیه) درمسابقات نمایشگاه بین المللی مخترعین جهان (دختران) از جمله این موفقیت ها بوده است. ساکی، کسب 19 رتبه تک رقمی و دو رقمی در کنکور سراسری سال 94 را از دیگر این موفقیت ها دانست و افزود: رتبه های برتر استانی هنوز به صورت کامل شناسایی نشده است.
وی همچنین به موفقیت های دانش آموزان این استان پرداخت و گفت: تیم های ورزشی دانش آموزان پسر استان البرز اعزامی به المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی شهر مقدس مشهد در حال برگزاری است که تاکنون موفقیت های زیادی را کسب کرده اند. وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان البرز به رغم کمبود فضا و تجهیزات آموزشی ، پرورشی و حتی نیروی انسانی در بعضی از دوره های تحصیلی و رشد جمعیت روز افزون دانش آموزان، به برکت تلاش مدیران ، معلمان و مربیان و دانش آموزان و همکاری اولیاء آن ها در اکثر شاخص های کارآیی درونی و عملکردی بالاتر از میانگین کشوری و جزء 10 استان برتر کشور است. در پایان این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به سووالات تعدادی از خبرنگاران پاسخ داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود