20 مهر 1393
شماره خبر: 130424

فقر فضای آموزشی در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فقر فضای آموزشی در کرج


مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج یکی از بزرگترین مشکلات این ناحیه را فقر فضای آموزشی برشمرد که این مشکل منجر به دونوبته اداره شدن تعداد زیادی از مدارس با تراکم بالای دانش آموزی شده است.
'عبدالکریم رستمی'با اشاره به اینکه این مساله موجب کاهش کیفیت امور آموزشی و پرورشی می شود، افزود: از 275 مدرسه دولتی این ناحیه با 74 هزار و 528 دانش آموز، 49 درصد آنها معادل 133 مدرسه، به صورت دونوبته اداره می شوند. وی یکی دیگر از مشکلات اصلی این ناحیه را ایجاد تعهدات مالی مازاد بر اعتبارات در سنوات گذشته دانست و بیان داشت: فرسوده بودن ساختمان مدارس نیز از دیگر مواردی است که هزینه نگهداری این فضاها را دوچندان کرده است. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه ن فرسوده بودن بیش از 30 درصد مدارس این ناحیه را ازنگرانی ها دانست و اضافه کرد: بیشترین مدارس فرسوده در مناطق رجایی شهر، جهان شهر و محمدشهر واقع است که این نواحی همراه با قدیمی بودن مدارس با کمبود شدید مدارس نیز مواجه هستند. رستمی یکی از دلایل رشد جمعیت دانش آموزی در این ناحیه را ساخت مجتمع های مسکونی و مسکن مهر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به راه اندازی طرح های مسکن مهر در ماهدشت و استقرار مردم در سال تحصیلی جدید، اقدام به افتتاح دو باب مدرسه متوسطه اول دختر و پسر در این منطقه شده است.
کمبود معلم ابتدایی و مازاد معلم متوسطه خانم
رستمی در ادامه به کمبود معلمین مقطع ابتدایی در این ناحیه اشاره کرد و گفت: 29 کلاس درس ابتدایی این ناحیه با نیروهای اضافه کار تامین می شود در حالیکه در بخش متوسطه اول ودوم، 150 نیروی مازاد خانم را شاهد هستیم که ساماندهی این نیروها تقریبا همه ساله یکی از مشکلات ناحیه است. وی افزود: همچنین به منظور آماده سازی مدارس در طرح مهر برای حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اقدام به جمع آوری 30 کامیون وسایل اسقاطی از مدارس شد. رستمی ادامه داد: 400 دستگاه میز و نیمکت، 40 عدد فایل و کمد، بیش از 165 متر فرش سجاده ای، بیش از 100 صندلی معلم و ... از جمله وسایل جمع آوری شده از مدارس است که بعد از تعمیر به مدارس نیازمند ارسال شدند.
کسب موفقیت های چشمگیر دانش آموزان ناحیه سه
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در ادامه به کسب موفقیت های چشمگیر دانش آموزان این ناحیه در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی علیرغم مشکلات یادشده اشاره کرد و گفت: کسب هشت مقام برتر جهانی در المپیادهای علمی و کسب مدال طلای جهانی در رشته تکواندو از جمله این موفقیت ها است. وی همچنین کسب رتبه دوم جهان در مسابقات اطفاء حریق، راهیابی تعداد دو دانش آموز به المپیاد جهانی فیزیک و رایانه، کسب دو رتبه تک رقمی کنکور سراسری و 16 رتبه دو رقمی، 200 رتبه زیر هزار را نیز بخش اندکی از موفقیت های دانش آموزان این ناحیه برشمرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود