18 آبان 1391
شماره خبر: 14670

برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی در البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز از برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی طی هفته کتاب در این استان خبر داد.
رمضانعلی محسنی اظهار داشت: یکی از ملاک‌های اصلی سنجش سطح فرهنگی هر جامعه‌ای، آمارهای مربوط به کتابخوانی و میزان اشتیاق اقشار مختلف به مطالعه است.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز که فاصله‌ها به دلیل توسعه روزافزون وسائل ارتباط جمعی به حداقل رسیده، آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جوامع دارد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تاکید کرد: به طور قطع جامعه‌ای که مردم آن اشتیاق کافی برای مطالعه نداشته و سرانه کتابخوانی با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد، نمی‌تواند در رقابت با دیگر ملل برای دستیابی به پیشرفت و توسعه موفق باشد.
ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان
محسنی افزود: البته باید توجه داشت که توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند زیرساخت‌هایی است که اگر این موارد فراهم نباشد، به طور طبیعی استقبال به سمت خرید کتاب و مطالعه کاهش می‌ِیابد. وی در پاسخ به این پرسش که در استان البرز کتابخوانی به ویژه در میان جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان چه جایگاهی دارد؟‌ گفت: متاسفانه در کشور ما سرانه مطالعه چندان بالا نیست و به همین دلیل باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان نسل جوان کارهای زیربنایی بیشتری انجام دهیم. محسنی افزود: خوشبختانه در استان البرز که یکی از استان‌های جوان و دانشگاهی کشور است، طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است که تا حد زیادی کاستی‌ها و نواقص را برطرف کرده است. وی بیان داشت: برای تحقق برنامه‌هایی که در این حوزه داریم از ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده کرده و معتقدیم که این ابزارها تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان به ویژه جوانان دارند. مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته کتابخوانی در کشور اظهار داشت: برای این هفته نیز برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی و مسابقه بزرگ مقاله نویسی با با موضوع شعار امسال یعنی سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دست اجرا داریم.
تجدید میثاق فعالان عرصه کتاب البرز با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب
محسنی افزود: همچنین برنامه‌های دیگری از جمله توزیع کتاب در مراکز فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب طی هفته کتاب و کتابخوانی در استان البرز اجرا می‌شود که در این زمینه دستگاه‌های مختلفی با مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان همکاری دارند. وی در پایان گفت: همچنین در این هفته فعالان عرصه کتاب در استان البرز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گلزار شهدا،‌ با آرمان‌های بلند شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق خواهند کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود