20 تیر 1394
شماره خبر: 145347

چاپ 75 عنوان کتاب در 2 ماهه اول سال 94 توسط ناشرین البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

چاپ 75 عنوان کتاب در 2 ماهه اول سال 94 توسط ناشرین البرز


با چاپ 75 عنوان کتاب توسط ناشرین استان البرز در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال 94 استان البرز رتبه هشتم کشور در حوزه نشر کتاب را کسب کرد.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آمار خانه کتاب در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری 75 عنوان کتاب توسط ناشرین البرزی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت نموده است که از این تعداد عنوان کتاب چاپ شده 3 عنوان ترجمه و 72 عنوان تالیف ، 70 عنوان چاپ اول و 5 عنوان تجدید چاپ بوده است.
محمد طاهری افزود: بر اساس آمار خانه کتاب در دو ماهه ابتدای سالجاری فعالیت ناشرین استان البرز با چاپ این تعداد کتاب ، حوزه نشر استان البرز را در رتبه هشتم کشور قرار داده اند که این آمار برای دو ماهه اول سال 93 تعداد 53 عنوان کتاب بوده است و این مقایسه حکایت از رشد 42 درصد فعالیت نشر استان البرز در طی این مدت سال جاری داشته است. وی اظهار داشت: استانهای تهران ، قم ، خراسان رضوی ، اصفهان ، آذربایجان شرقی ، کرمان و مرکزی به ترتیب رتبه های اول تا هفتم را کسب کرده اند . طاهری افزود: مراکز نشر مدیر فلاح با 18 عنوان ؛ جوزان با 11 عنوان ؛ شانی با 8 عنوان ؛ نجم کبری با 5 عنوان ؛ سرافرازان البرز با 4 عنوان ؛ آثار برتر با 2 عنوان ؛ پژوهش اخوت با 2 عنوان ؛ دقایق با 2 عنوان ؛ سرافراز با 2 عنوان و فرآیین با 2 عنوان به ترتیب 10 ناشر فعال البرز در چاپ کتاب در دو ماهه اول سالجاری بوده اند. گفتنی است استان البرز دارای بیش از80 مرکز نشر مجوزدار است که از این تعداد 50 مرکز نشر دارای فعالیت مستمر هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود