8 تیر 1394
شماره خبر: 144659

چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز در کرج گشایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز در کرج گشایش یافت


همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در کرج، گشایش یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار شده بود، کیفیت برگزاری این نمایشگاه را نسبت با نمایشگاه های سال های گذشته متفاوت دانست. سید موسی حسینی کاشانی همچنین کمیت برگزاری نمایشگاه را از لحاظ تعداد غرفه ها و تعداد برنامه های جنبی نیز بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه 40 غرفه همچون عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، مهدویت، آثار فاخر فرهنگی با موضوع قرآنی، پاسخ گویی به مسایل دینی و شرعی و... دایر شده است. وی با بیان اینکه تمام دستگاه های فرهنگی استان در حال حاضر کنار یکدیگر قرار گرفته اند، افزود: این نمایشگاه با مشارکت همه دستگاه های فرهنگی برگزار شد و استقبال بیشتری در میان آنان برای فراهم کردن این نمایشگاه صورت گرفت.
حسینی کاشانی همچنین با بیان این نکته که تلاش شده این برنامه ها در ساعاتی اجرا شوند که اکثر شهروندان بتوانند استفاده کنند، ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه های دستاوردهای هنری، صنایع دستی، نرم افزار قرآنی و غرفه کودک و نوجوان با محتوای قرآن و اهل بیت جانمایی شده است. وی اظهار داشت: برای برگزاری این نمایشگاه 15 کمیته همچون ناشران، حراست، ارتباط با رسانه، فرهنگ و هنر و مساجد فعال شده اند. حسینی کاشانی، تجلیل از خادمین قرآنی و هنرمندان فعال در عرصه قرآنی همچون هنرمندان خوشنویس قرآنی، تهذیب کار قرآنی، نقاش قرآنی و عکاس قرآنی را از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه قرآن برشمرد و گفت: برای این هنرمندان بستری فراهم شده تا آثارشان را معرفی و به معرض نمایش بگذارند. وی یکی از جالب ترین برنامه ها در این نمایشگاه را که در کشور بی نظیر است، رونمایی از 80 قطعه عکس طبیعت که منطبق بر آیات قرآنی گرفته شده عنوان کرد و افزود: تمامی این عکس ها توسط یک عکاس هنرمند البرزی گرفته شده که برای ثبت این عکس ها به نقاط مختلف کشور سفر کرده است. حسینی کاشانی در پایان اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی های انجام شده شاهد حضور بیشتر مردم در این نمایشگاه باشیم. در این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم نیز تقدیر به عمل آمد. چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز از امروز یکشنبه به مدت یک هفته از ساعت 18 الی 21 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز آماده بازدید علاقمندان است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود