14 آبان 1391
شماره خبر: 14414

اطلس فرهنگی به تنهایی راهگشای فرهنگ البرز نخواهد بود/ لزوم تدویم سند توسعه فرهنگی در استان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اطلس فرهنگی به تنهایی راهگشای فرهنگ البرز نخواهد بود/ لزوم تدویم سند توسعه فرهنگی در استان

سپیدار آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تدوین اطلس فرهنگی در استان البرز زمانی مفید خواهد بود که به توسعه سند فرهنگی استان منتج شود.
مجتبی ابراهیمی در روز شورای فرهنگ عمومی در خصوص تدوین اطلس فرهنگی استان گفت: تهیه اطلس فرهنگی با تشکیل استان البرز آغاز شده است. وی افزود: این اطلس فقط حاوی مجموعه ای از داشته های فرهنگی و هنری البرز اعم از تعداد کانون ها، مراکز فرهنگی، آموزشگاه های فرهنگی و.. است و تنها زمانی این اطلس مفید است که دستمایه تدوین سند توسعه فرهنگی شود.
اطلس فرهنگی، تدوین سند توسعه فرهنگی را محقق می سازد
دبیرشورای فرهنگ عمومی گفت: سند توسعه فرهنگی استان از طریق تدوین اطلس فرهنگی محقق خواهد شد. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: تدوین این اطلس هم از دو سال قبل وعده داده شده بود و در حال حاضر با یکی از موسسات فرهنگی هنری کشوری بخش اول آن مواد خام ( فاز اول) انجام شده و جمع آوری داده های فرهنگی و هنری صورت پذیرفته است و با وجود کمبود بودجه دراین خصوص در صددیم تا پایان دولت دهم این اطلس تدوین نهایی شود. مجتبی ابرهیمی یادآور شد: در سالهای 89 و 90 ردیف اعتباری برای تهیه این اطلس منظور شده بود اما به دلیل مشغله ها و.. جذب نشده و از اولویت کارها کنار رفته بود. وی افزود: درحال حاضر 20 درصد این بودجه تهیه شده و امید است با تزریق نهایی این اطلس که به نوعی سند توسعه فرهنگ استان است تدوین نهایی یابد.
تنوع اقوام در فرهنگ سازی نادیده گرفته نشود
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان دربخش دیگری به وجود اقوام و خرده های مختلف اشاره کرد و گفت: استان البرز به واسطه ویژگی های قومیتی و... باید فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی هم عرض با یکدیگر ارتقاء باید و به بهانه فرهنگ سازی کار بر روی فرهنگ اقوام مختلف دراین شهر نادیده گرفته نشود.
شورای فرهنگ عمومی بالاترین رکن تصمیم گیری امور فرهنگی در استان
ابراهیمی همچنین پایه گذاری ضعیف دبیرخانه شورای عمومی در سالهای قبل را نیز ازجمله خلاء های در حال رفع درالبرز ذکر کرد و اظهار داشت: اگر شورای فرهنگ عمومی خوب پایه گذاری می شد بسیاری مسائل را می توانست دردل آن رفع کرد. وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان البرز از توانمندی های بالایی برخوردارند وبنا را بر این نهاده ایم تا با خارج شدن از روزمرگی ها شورای فرهنگ عمومی را دراین استان بر اساس قانون به بالاترین رکن تصمیم گیری در امور فرهنگی ارتقاء جایگاه دهیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود