17 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141629

اطلاع رسانی در البرز چالشی بزرگ است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اطلاع رسانی در البرز چالشی بزرگ است


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز اطلاع رسانی در استان البرز را یک چالش بزرگ دانست، و گفت: شهروندان مدیران خود را نمی شناسند باید برای شناساندن برنامه های فرهنگی در سطح شهر برنامه ریزی کرد.
سید موسی حسینی کاشانی سیاست های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را توزیع برنامه ها درسطح شهرستان های استان اعلام کرد و گفت: بر اساس سیاست های کلی این اداره کل تصمیم داریم برنامه های تدوین شده تا پایان سال را بین شهرستان های استان تقسیم کنیم. حسینی کاشانی به برگزاری جشنواره تئاتر اردیبهشت در ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: این اولین برنامه ما برای توزیع مناسبت ها در شهرستان ها است. وی در ادامه بیان کرد: به لحاظ عملیاتی تر بودن برنامه ها مطمئن هستیم که برنامه ها نتیجه بخش تر خواهند بود و موانع مشارکتی وجود نخواهد داشت. مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: آنچه که برنامه ها و تلاش های فرهنگی هنری استان را ابتر می کند عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع و فراگیر است.
ابزارهای اطلاعاتی در البرز نیازمند زیرساخت های مناسب هستند
وی با اشاره به نقش صدا وسیما در اطلاع رسانی گفت: متاسفانه صدا و سیمای البرز بُرد ندارد. شهروندان وقتی به سمت تماشای تلویزیون می روند که برنامه ویژه ای برایشان تدارک دیده شده باشد. حال آنکه در سیمای البرز حرف خاصی برای گفتن وجود ندارد. چنانچه به آمار اعلام شده صدا و سیما مراجعه کنیم به گفته خودشان تنها ۴۰ درصد البرزی ها برنامه ها را نگاه می کنند و این درحالیست که متوسط تماشای برنامه ها ده دقیقه است و این تعداد و زمان، عدد و رقم مناسبی برای آگاهی از اتفاقات و رویداد های شهر نیست. وی با اشاره به اینکه در تهران هم با وجود تمام امکانات و تلویزیون سراسری آگاه کردن مردم از برنامه ها امری دشوار است، گفت: امیدواریم با یک هم اندیشی راهی نو و عملی برای رفع مشکل اطلاع رسانی پیدا شود. این مسئول افزود: اخبار و اطلاعات در استان همپوشانی لازم را ندارد و اطلاع رسانی در البرز تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. چنانچه محصولی بکر باشد و مشابهی نداشته باشد از طرف مردم استقبال خواهد شد و ابزارهای اطلاع رسانی زیر ساخت های ویژه ای نیاز دارند که باید به آنها فکر شود. وی نقش خبرگزاری ها و نشریات استانی را بسیار حیاتی و اثر گذار خواند و افزود: به تمام تلاش ها در ارسال پیامک و تبلیغات محیطی مانند بیلبرد باز در زمینه اطلاع رسانی عقب هستیم.
شهروندان مدیران شهر را نمی شناسند
وی ساخت و ایجاد برنامه برای مخاطبان خاص را راحت تر دانست و گفت: در بخش اطلاع رسانی به مخاطبان خاص به علت شناسایی و گروه بندی و شماره هایی که در آرشیو موجود است امکان پوشش عده بیشتری وجود دارد، حال آنکه برای آگاه کردن عموم از یک برنامه عمومی مانند اجرای نمایش، کنسرت، نمایشگاه یا هر برنامه مشابه با وجود استفاده از تمام امکانات ارتباطی بسیاری از شهروندان حتی از برگزاری چنین برنامه هایی آگاه نمی شوند. حسینی کاشانی بیان کرد: با وجود ۲۰ هزار تیراژ رسانه در استان تعداد اندکی از جمعیت استان به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند و هنوز به هر طریق که عمل کنیم دو میلیون نفر از اطلاع رسانی در مورد اخبار استان جا می مانند. وی یکی از راههای عملی در ارتباط بیشتر با مخاطب و آگاه کردن شهروندان از برنامه های سطح شهر را، درج هر روزه برنامه های تلویزیون، رادیو، نهادها و ادارات در پایین نشریات و رسانه های دیجیتال دانست و افزود: اگرچه ممکن است دیر اثر باشد اما به هرحال جواب خواهد داد.
مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پایان از اینکه شهروندان مدیران خود را نمی شناسند و دغدغه ای برای دانستن برنامه ها و امور فرهنگی اجتماعی در حال برگزاری سطح شهر ندارند، ابراز تاسف کرد و گفت: هر کس دغدغه خود را دارد و از شرح دیگر وظایف یک ارگان اطلاعی ندارد، به عنوان مثال هر گاه من را می بینند از اینکه در شهر کنسرتی برگزار خواهد شد یا نه می پرسند و ارشاد را تنها متولی برگزاری کنسرت می دانند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود