17 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141611

مرواریدهای دین و دانش، ودیعه حق تعالی در صدف مهربانی‌ معلمان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مرواریدهای دین و دانش، ودیعه حق تعالی در صدف مهربانی‌ معلمان


مدیرکل کتابخانه های استان در پیامی با تبریک هفته معلم ، از مسئولان فرهنگی ، معلمان و مربیان آموزشی و جامعه بزرگ فرهنگی استان برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی تقاضای همکاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در پیامی با تبریک هفته معلم ، از مسئولان فرهنگی ، معلمان و مربیان آموزشی و جامعه بزرگ فرهنگی استان برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی تقاضای همکاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در بخشی از پیام خود با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام (ص) به ارزش گذاری به مقام تعلیم و تربیت گفت: وقتی بالاترین و اشرف ترین مخلوقات عالم پیامبر رحمت و مهربانی در خصوص معلم می فرماید: ((برای معلم وعالم، تمامی آنچه در آسمان و زمین است، استغفار می کنند حتی ما هیان در آب ، و فضیلت و برتری معلم و عالم نسبت به عابد ،به برتری ماه ، نسبت به ستارگان می ماند.)) دیگر جایی برای سخن گفتن ما پیرامون مقام والای تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع معلم نمی ماند. مدیرکل کتابخانه های عمومی در بخش دیگر از پیام خود به استاد شهید مرتضی مطهری و تلاش های آن معلم اخلاق و استاد اندیشمند می پردازد و اشاره می کند: با یادبود ارزنده‌ی استاد اندیشمند، شهید مرتضی مطهری، افق زیبا و بیکران آموزش و پرورش نسل سرفراز کشور را روشنی می‌بخشد. درود بر شما معلمان عزیزی که قهرمانان این کسوت شکوهمند و بهار آفرینان تعلیم و تربیت کشورید. شما عزیزانی که برازندگی‌ها و افتخارات آینده‌ی کشور را بر دیباچه‌ی قاموس تاریخ می‌نگارید و با تقدیم مرواریدهای دین و دانش که در صدف مهربانی‌ جان پاکتان، از چشمه سار زلال معرفت حق به ودیعه گرفته‌اید، با دلی دریایی و دمی مسیحایی ، پرچمداران پیشرفت و تعالی کشور را تا قله‌های دین و دانایی همراهی می‌کنید. وی در ادامه پیام خود چنین می افزاید: در این ایام فرخنده‌ی ماه رجب و تقارن سیزدهم رجب و ولادت معلم بزرگ تاریخ امام علی علیه السلام با دوازدهم اردیبهشت ماه ،که از سویی عطر عبادت و خدمت در هم آمیخته است و از سوی دیگر دولت و ملت به فرمان رهبر فرزانه‌ی خویش، نوای همدلی و همزبانی سازکرده‌اند، ضمن گرامیداشت هفته‌ی معلم، صمیمانه ترین سپاس‌ها را به مناسبت تلاش اندیشمندانه، خالصانه و عاشقانه‌ی تان در جهت هدایت نسل جوان تقدیم می‌دارم. در این مقطع حساس از تاریخ تربیت دینی کشور که فصلی ممتاز خواهد بود و از آنجاکه جامعه، تلاش فرهنگیان گرامی کشور را قدر می‌داند و بر کرامت نفس و سلامت قلب و روح و جایگاه و منزلت رفیع معلم گواهی می‌دهد، حضور پر رنگ 25 هزار فرهنگی خدوم ، با ایمان و با نشاط در استان البرز در کنار 400 هزار نفر دانش آموز و محصل می تواند ظرفیتی قابل اتا در توسعه وضعیت فرهنگی به ویژه رونق فضای علم و دانش ، کتاب و کتابخوانی فراهم نماید که با لازم میدانم از مسئولان فرهنگی، معلمان و مربیان آموزشی و جامعه بزرگ فرهنگی استان البرز برای ارتقا این فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقاضای همکاری و همیاری نمایم.
امیدوارم با اتکا به الطاف بیکران الهی و تحت توجهات حضرت‌ ولی‌عصر(عج)، شاهد همنوایی و همراهی روزافزون یکایک ملت شریف ایران و رشد و سربلندی بیش از بیش شما فرهیختگان و راهبران تعلیم و تربیت در استان البرز باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود