چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری برگزار شد
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی این اداره کل در جلسه کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری گفت: مشخص نبودن کانون های آگهی و تبلیغاتی متولی تبلیغات بخش قابل توجهی از جایگاه های تبلیغات شهری و جاده ای، واگذاری بخشی از جایگاه های تبلیغات شهری و جاده ای به افراد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان کانون آگهی و تبلیغاتی، اکران تبلیغات غیرمجاز در برخی از جایگاه های تبلیغات شهری و جاده ای، عدم رعایت قانون منع به کار گیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در بخشی از طرح های تبلیغات شهری و جاده ای در حال اکران، عدم استقبال برخی از دستگاه های دارای سازه های تبلیغاتی از ساماندهی فضاهای تبلیغات شهری و جاده ای و عدم حضور آنان در جلسات این کارگروه از عمده ترین مشکلات عدم ساماندهی تبلیغات شهری و جاده ای در استان البرز است. محمد طاهری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون چهارجلسه کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری را برگزار کرده ایم و سعی شده در این جلسات راه کارهای ساماندهی تبلیغات شهری و جاده ای در استان بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود که متاسفانه به دلیل عدم استقبال برخی دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری تاکنون شاهد ساماندهی چشم گیری در این حوزه نبوده ایم. وی افزود: در چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری مصوب شد در راستای اجرای قوانین و مقررات تبلیغات، جایگاه های تبلیغاتی طی روند قانونی و با برگزاری مزایده به کانون های آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند واگذار شود. محمد طاهری گفت:در این جلسه مصوب شد در راستای اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور و نظارت های لازم اکران هر نوع طرح تبلیغاتی از طریق کانون های تبلیغاتی دارای مجوز فعالیت در استان البرز و با مجوز ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.
سرپرت معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه در شهر بعضا شاهد به کارگیری برخی اسامی، اصطلاحات و واژه های بیگانه هستیم که با عنایت به مغایر بودن آن با قانون منع به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه و تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر اجرای این قانون ، دستگاه ¬ها، ادارات و متولیان جایگاه های تبلیغاتی و مراکز تبلیغاتی باید قوانین و مقررات این عرصه را رعایت کنند. گفتنی است: در این جلسه جایگاه انجمن صنفی شرکت ها و کانون های تبلیغاتی استان که می تواند کمک شایانی در بهبود وضعیت نابسامان تبلیغات استان داشته باشد برای اعضای جلسه تبیین شد.