30 مهر 1391
شماره خبر: 13644

حوزه های علمیه و روحانیت جزء لاینفک تعالی فرهنگ هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حوزه های علمیه و روحانیت جزء لاینفک تعالی فرهنگ هستند

سپیدار آنلاین: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی در جمع امام جمعه و ائمه جماعات و روحانیون ماهدشت با اشاره به جایگاه ویژه و نقش خطیر روحانیت شیعه در طول تاریخ و در همه مقاطع حساس تاریخ تشیع گفت: حوزهای علمیه و روحانیت جز لاینفک تعالی فرهنگ هستند واین رسالت سرنوشت ساز روحانیت دراین مقطع زمانی است.
مجتبی ابراهیمی درجمع روحانیون ماهدشت در محل دفتر امام جمعه این شهر با تاکید برضرورت پیوند میان روحانیون وفعا لیت های فرهنگی وهنری گفت: توجه واهتمام امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ و هنر نشانگر اهمیت این حوزه در دنیای امروزاست که بایستی با آموزه های دینی پیوند ناگسستنی داشته باشد. وی گفت: اگر سینما،تئاتر، کتاب و سایر رشته های فرهنگی و هنری در خدمت احیاء و ترویج ارزش های اسلامی و انسانی قرار گیرد باید منتظر جامعه ای باشیم که در آن معضلات و نابسامانی ها برطرف و ارزش های متعالی رایج باشد و برای رسیدن به این مهم همه افراد، مسئولان و دستگاهای فرهنگی و روحانیون بایستی هم راستا و هم افق شوند. ابراهیمی در ادامه افزود: تنها راه برون رفت و مقابله با ترویج مدل زندگی غرب و فرهنگ سکولار غرب پیاده نمودن سبک زندگی اسلامی و ایرانی در همه سطوح است و حوزه فرهنگ و هنر باید مروج و مبلغ چنین فرهنگی در جامعه باشد که آن هم بدون حضور عالمانه و هدایت و حمایت هوشمندانه روحانیت دلسوز، دغدغه هنر و آگاه امکان پذیر نیست. مدیرکل در بخشی از سخنانش گزارشی از اقدامات و فعالیت های این اداره کل در حوزهای مختلف فرهنگی و هنری ارائه کرد، برگزاری جشنواره رضوی و 110 برنامه متنوع فرهنگی هنری، جشنواره رسانه های دیجیتال، نمایشگاهای قرآن ماه مبارک رمضان، ساماندهی کیوسکهای مطبوعاتی، مراکز عرضه محصولات سمعی و بصری، تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری از آن جمله است.
در ادامه ابراهیمی به توجه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی ماهدشت اشاره کرد و گزارشی از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و اقدامات عمرانی و تامین نیروی انسانی ماهدشت اشاره کرد. در پایان حجت السلام و المسلمین سعادتی امام جمعه محترم ماهدشت ضمن قدردانی از خدمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تعالی فرهنگ و هنر ناب و انقلابی و همچنین توجه و حمایت های مناسب به نمایندگی ماهدشت خواستار جدیت همه مسئولان فرهنگی و هنری استان البرز برای بهبود و ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری استان و خدمت بیش از پیش به مردم ولایتمدار و فرهنگ دوست البرز شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود