14 دی 1393
شماره خبر: 134883

مسابقات روخوانی وفصیح خوانی قرآن البرز به پایان رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مسابقات روخوانی وفصیح خوانی قرآن البرز به پایان رسید


مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ندای رحمت شهرستان فردیس گفت: مسابقه های روان خوانی و فصیح خوانی قرآن استان البرز در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان به اتمام رسید.
'محسن دایی حسینی افزود: این مسابقات قرآنی اولین دوره و جدیدترین سبک در سطح کشور است که در آن 150 نفر از آقایان و بانوان در در 27 گروه و بین سنین شش الی 16 سال طی دو روز گذشته برگزار شد. وی گروه های برتر را به شرح زیر اعلام کرد:
در بخش مسابقات روخوانی قرآن
گروه معراج فردیس در رده سنی شش الی هشت سال دختر وپسر
گروه سبحان جامعه القرآن کرج در رده سنی هشت الی 12 سال پسران
گروه ریحانه النبی موسسه سلام فردیس رده سنی هشت الی 12 سال دختران
در بخش مسابقات فصیح خوانی قرآن
گروه نور موسسه سلام فردیس رده سنی 12 الی 16 سال پسران
گروه آلا جامعه القرآن کرج رده سنی 12 الی 16 سال دختران
دایی حسینی اظهار کرد: بقیه گروه ها رقابت خوبی داشتند اما به علت محدودیت مالی موسسه فقط گروه های برتر جوایز و لوح سپاس دریافت کردند. وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، گفت: ایجاد انگیزه در قرآن آموزانِ مرحله روخوانی و فصیح خوانی و تشویق عده زیادی از دانش آموزان، نوجوانان برای ارتقاء سطح فعالیت های قرآنی از اهداف اجرای این مسابقات است. مدیرمسوول مؤسسه قرآنی ندای رحمت فردیس استان البرز گفت: مهمترین ویژگی این طرح، تجربه گروهی متسابقین است و این روش در طول مسابقه موجب کاهش استرس و اعتماد به نفس بیشتر متسابقین در هنگام مسابقه است. دایی حسینی افزود: ترویج فرهنگ نماز،ارتباط والدین و متسابقین با مسجد از دیگر اهداف مهم این طرح است. وی از مسوولان قرآنی کشور خواست برای ارتقاء سطح قرآنی نوجوانان این گونه مسابقات را نیز برگزارکنند و تخصصی به موضوع مسابقات روی نیاورند چرا که همین نوجوانان اگر خوب آموزش و تربیت قرآنی شوند می توانند در مسابقات تخصصی آینده نیز بدرخشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود