17 مهر 1391
شماره خبر: 12909

معضلات فرهنگی در عدم باور مسئولین به تهدیدات فرهنگی ریشه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

معضلات فرهنگی در عدم باور مسئولین به تهدیدات فرهنگی ریشه دارد

سپیدار آنلاین: ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در سطح استان البرز، به عدم باورپذیری توصیه های مقام معظم رهبری از سوی مسئولین در حیطه فرهنگ بازمی گردد که بارها ایشان در این زمینه به سونامی، قتل عام، ناتوی فرهنگی و غیره اشاره کرده اند.
امروزه اعتبارات فرهنگی مناسبی در سطح استان توزیع شده است اما از آن جایی که کارها به دست کارشناسان فرهنگی و دینی صورت نگرفته است شاهد مشکلات فرهنگی در سطح استان البرز هستیم. مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با ایلنا با اشاره به عدم باورپذیری مسئولین از توصیه های مقام معظم رهبری در حیطه فرهنگ گفت: ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در سطح استان البرز، به عدم باورپذیری توصیه های مقام معظم رهبری از سوی مسئولین در حیطه فرهنگ بازمی گردد که بارها ایشان در این زمینه به سونامی، قتل عام، ناتوی فرهنگی و غیره اشاره کرده اند و استاد جدی گرفتن این مهم شدند. حجت الاسلام عباس مسعودی اضافه کرد: استان البرز با توجه به ویژگی ها و قومیت های مختلفی که در آن تمرکز یافته اند از اقوام پاکستانی گرفته تا ملا مصطفی ها و غیره استانی چند قومیتی است و تجمیع فرهنگ های مختلف و خاص در کرج و سطح استان کاملا مشهود است. وی ادامه داد: این درحالی است که عرفان های نوظهور یکی دیگر از آسیب های فرهنگی استان است و درصورتی که برنامه ای برای جمع آوری این مشکلات در سطح استان اجرا نشود در آینده آسیب های بسیاری به استان وارد خواهد شد که برطرف کردن آن نیاز به هزینه های گزاف دارد. وی تصریح کرد: امروزه اعتبارات فرهنگی مناسبی در سطح استان توزیع شده است اما از آن جایی که کارها به دست کارشناسان فرهنگی و دینی صورت نگرفته است شاهد مشکلات فرهنگی در سطح استان البرز هستیم. وی با اشاره به انجام اقدامات فرهنگی توسط تمام دستگاه ها گفت: 5 درصد از اعتبارات دستگاه ها مربوط به امور فرهنگی است درحالی که شهرداری نیز اعتبارات زیادی در این زمینه به خود اختصاص می دهد لذا ضرورت تشکیل شورای دینی و مرکزی جهت هدفمندسازی اعتبارات فرهنگی می تواند به حل معضلات فرهنگی کمک کند.
مسعودی در ادامه تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی در سطح استان البرز رقم بالایی است اما مسیر هزینه ها مشخص نیست تا جایی که شهرداری ها هزینه هایی را به مساجد و مراکز فرهنگی اختصاص می دهند اما از آن جایی که نظارتی بر طریقه مصرف آن ها وجود ندارد در نهایت مشخص نمی شود که آن بودجه چطور هزینه شده است. وی با تاکید بر این که مسئولین باید به باورهای شرایط جنگ نرم برسند گفت: مسئولین هجمه های فرهنگی دشمنان را جدی بگیرند و باور کنند که در حال جنگ نرم هستیم تا آن جا که تمام اعضای خانواده ها را این روزها هجمه های فرهنگی از جمله بدحجابی و فرقه های نوظهور تهدید می کند. وی اشاره کرد: سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که در تمام مقولات فرهنگی با نگاهی کارشناسانه، برنامه تعریف کند و باتوجه 2به این که استان البرز استانی مذهبی است و حدود هزار و500 هیئت مذهبی و 70 موسسه قرآنی دارد نیازمند برنامه ریزی های فرهنگی است. وی افزود: 1000 روحانی فعال در مساجد سطح استان حضور دارند و به همین تعداد حوزه علمیه لذا کمک رسانی به این مراکز در واقع یاری رساندن به فرهنگ دینی است. وی درپایان گفت: استان البرز از شخصیت های هنری و فرهنگی بسیاری بهره مند است که اگر سرمایه گذاری درستی بر روی آن ها صورت گیرد می توان به موفقیت های خوبی در زمینه های فرهنگی دست یافت.




منبع : خبرگزاری ایلنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود