3 شهریور 1393
شماره خبر: 128046

200 متر به فضای کتابخانه دکترمعین کرج افزوده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

200 متر به فضای کتابخانه دکترمعین کرج افزوده شد


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز از بهره برداری از فضای توسعه ای کتابخانه دکتر معین مهرشهر کرج طی هفته دولت خبر داد و افزود: کتاب پژوهشی اطلس کتابخانه های عمومی البرز نیز در همان روز رونمایی می شود.
رمضانعلی محسنی در جمع خبرنگاران در کرج با اشاره به طرح های توسعه ای کتابخانه ها در استان البرز اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت البرز و نیاز به افزایش فضای کتابخانه ای، باید برای این مهم چاره اندیشی و دسترسی شهروندان به کتاب را آسان تر کنیم. وی گفت: براین اساس همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، در این هفته (هفته دولت) از 200 متر فضای توسعه ای کتابخانه عمومی دکتر معین مهرشهر کرج بهره برداری می شود. محسنی یا بیان اینکه مهرشهر کرج تنها یک کتابخانه برای جمعیت سرشار خود دارد و جوانان و نوجوانان اهل مطالعه در امکان استفاده از سالن ها و کتابخانه های عمومی دچار مشکل هستند، ادامه داد: با توجه به این موضوع انجمن کتابخانه های عمومی کرج تصمیم گرفت فضای کتابخانه ای تنها کتابخانه عمومی این شهر را توسعه دهند. و هم اکنون عملیات طراحی تیپ و نقشه و اخذ مجوز های لازم انجام گرفته است. این مسئول هزینه توسعه فضای این کتابخانه را بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج ذکر کرد و افزود: یک سالن مطالعه ویژه برادران و یک مخزن کتاب به بخش های دیگر این کتابخانه اضافه شده است. به گفته محسنی خیران و نیکوکاران در تامین تجهیزات کتابخانه ای مشارکت کردند.
رونمایی از اطلس کتابخانه های عمومی البرز
مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز یادآور شد: مراسم افتتاح این طرح چهارشنبه هفته جاری پنجم شهریور ساعت 10 و 30 قیقه در محل این کتابخانه با حضور معاون استاندار و فرماندار کرج و سایر مسئولان شهرستانی و استانی و جمعی از اصحاب رسانه و اطلاع رسانی انجام می شود. محسنی در پایان از رونمایی از کتاب پژوهشی اطلس کتابخانه های عمومی استان همزمان با آیین بهره برداری از فضای توسعه ای کتابخانه دکتر معین خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز جزء اولین دستگاه های فرهنگی تکمیل کننده اطلس فرهنگی حوزه فعالیت و ماموریت خود در استان است.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود