15 مرداد 1393
شماره خبر: 126909

شهدای خبرنگار، بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهدای خبرنگار، بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند


خبرنگار شهید محمود صارمی و دیگر شهدای خبرنگار در راه انجام وظیفه بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با نثار خون خود بر قداست و اعتبار این حرفه، بیش از پیش افزودند.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پروش استان با گرامیداشت سالروز شهادت ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار افزود: در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد در دستیابی سریع به اطلاعات و منابع گوناگون، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است. ˈصفی الله رمضانخانیˈ با تاکید بر نقش تاثیرگذار رسانه و خبرنگار در تمامی امور جامعه اظهار داشت: خبرنگاران از عناصر اساسی و تاثیرگذار در هر جامعه به شمار می روند. وی افزود یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث و رویدادها تا پیگیری کند تا بتواند تحلیل های خود را به صورت کامل و رسا ارایه دهد. وی گفت: همواره رد پای خبرنگاران زودتر از دیگران بر روی جاده های رشد و توسعه هر جامعه نقش می بندد و خیلی سریع در ازدحام گامهای دیگران پاک می شود. رمضانخانی خاطرنشان کرد که خبرنگاران در شرایط امروز جهان که دشمنان با جنگ نرم سعی در تغییر افکار و اندیشه های فرزندان این مرز و بوم را دارند پیشگامان عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی هستند و در عرصه های مختلف از جمعه جنگ تحمیلی نیز به خوبی خبرنگاران شهید رسالت خویش را ادا کردند و نجات بخش ملت مسلمان ایران بودند.
خبر همچون اسلحه ای در دست خبرنگاران است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز خبر را همچون اسلحه ای در دست خبرنگاران دانست که اگر بدرستی شلیک نشود نتیجه خوبی ندارد و به انحراف می رود. حجت الاسلام ˈسید عباس مسعودیˈ با گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و روز خبرنگار افزود: خبر در حوزه های مختلف همچون یک جبهه تاثیر گذار است و سلاح آن خبر در دست خبرنگاران است که در استفاده بجا یا نابجای آن سبب پیشرفت و یا رکود و در جازدن جامعه می شود. وی اظهار داشت: خبر و خبرنگار در پیشبرد اهداف و اوضاع سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور بسیار تاثیرگذار است و مردم در تمامی حوزه ها با بهره گیری از اخباری که به طور واقعی و حقیقی منتشر می شود می توانند احساس امنیت بیشتری داشته باشند. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به سیاست های خبری فریبکارانه برخی رسانه های غربی تحت مدیریت و سیطره استکبار جهانی افزود: خبرهای نادرست این خبرسازان تاثیر زیادی بر روی افکار عمومی ملت ها می گذارد ولی خوشبخانه ملت های مسلمان بوی‍ژه مردم مسلمان ایران بواسطه دریافت خبرهای حقیقی و واقعی از رسانه های مردمی و تحت مدیریت مدیران مسلمان برنامه زندگی خودشان را با طیب خاطر پیگیری می کنند. وی در پایان بیان کرد: اگر وضع کشور، استان و هر شهری بصورت درست و به موقع اطلاع رسانی شود مردم برای جلوگیری از هرگونه آسیب اجتماعی می توانند برنامه ریزی مناسبی برای زندگی شان داشته باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود