4 تیر 1393
شماره خبر: 124624

تدوين شناسنامه فني و عمراني كتابخانه هاي عمومي استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تدوين شناسنامه فني و عمراني كتابخانه هاي عمومي استان البرز


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری تمامی کتابخانه‌های عمومی استان دارای شناسنامه فنی و عمرانی خواهند شد.
رمضانعلی محسنی اظهار کرد: ایجاد و تدوین شناسنامه فنی و عمرانی برای کتابخانه‌های عمومی استان البرز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در این استان محسوب می‌شود.
وی افزود: شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی دارای قسمت‌های متنوع نقشه ساختمان، جانمایی‌های دقیق و فهرست تجهیزات می‌باشد که به منظور تهیه بررسی و برآورد از وضعیت موجود هر کتابخانه تهیه شده و در برنامه‌ریزی‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا کنون تدوین 8 شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی استان انجام شده،‌ افزود: استانداردسازی و ایجاد فضاهای مناسب مطالعه از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است. محسنی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در زمینه شاخص‌های کتابخانه‌ها به استانداردهای جهانی نزدیک شویم این طرح را با جدیت ادامه خواهیم داد. وی تصریح کرد: در این راستا و در ساخت‌وساز کتابخانه‌های جدید در استان البرز تمامی شاخص‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری رشد فضاهای کتابخانه‌ای یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف و مشارکت بیش از پیش خیران شاهد توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و ساخت کتابخانه‌های جدید در استان باشیم. محسنی در ادامه به توسعه فضای کتابخانه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: این کتابخانه هم‌اکنون در طرح توسعه‌ای بنا قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح هرچه سریع‌تر به پایان برسد و شاهد رشد و توسعه فضاهای این کتابخانه باشیم. وی همچنین به توسعه فضای کتابخانه معین در مهرشهر اشاره و خاطرنشان کرد: این کتابخانه نیز در طرح توسعه فضا قرار گرفته که امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود