23 مرداد 1391
شماره خبر: 10188

ثبت نام 2220 نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ثبت نام 2220 نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی البرز

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: تا کنون دو هزار و 220 نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی ثبت نام کرده اند.
جلیل مسگری در این خصوص گفت: تا بیستم مردادماه تعداد دو هزار و 220 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که این تعداد معادل 28 در صد تعهد استان یعنی هفت هزار و 666 نفر است. وی ادامه داد: در بین شهرستانهای استان البرز شهرستان کرج با بیش از هزار و 511 ثبت نام کننده دارای بیشترین مشارکت است. وی افزود: کلاسهای آموزشی هم اکنون در امامزاده های مجری طرح در حال برگزاری است.
برگزاری مراسم احیاء در امامزاده های شاخص استان
محمد قاسمی سرپرست اداره بقاع و اماکن متبرکه کل اوقاف و امورخیریه استان البرز از برگزاری مراسم ویژه شبهای قدر در امامزادگان استان البرز خبر داد و افزود : سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر ، مناجات و مداحی از برنامه های شبهای احیاء بود. وی افزود: امامزاده های شاخص استان شامل امامزاده محمد، حسن و طاهر علیهم السلام به دلیل حضور مردم تا سحر پذیرای زائران بود. وی به اجرای برنامه های عمرانی در امامزادگان اشاره کرد و گفت: در سال جاری در راستای خدمات رسانی مطلوب و مناسب به مردم و زائران طرحهای عمرانی را همچون احداث بقعه و شبستان آستان مقدس امامزاده رزاق اشتهارد (ع)، تکمیل سر درب ورودی امامزاده طاهر کرج (ع) در دستور کار داریم.
برگزاری همایش آموزشی با حضور 150 مربی جامعه القرآن
جلیل مسگری دبیر ستاد اجرایی طرح تربیت حافظان و قاریان قران کریم استان البرز از برگزاری همایش آموزشی این طرح با حضور مجریان و مربیان در مرکز تفریحی عقیق خبرداد و افزود: این همایش آموزشی با حضور 150 نفر از بانوان مربی جامعه القران و 50 نفر از مسئولین ستادی در روز دوشنبه از ساعت 17 در مجتمع فرهنگی تفریحی عقیق (موقوفه لیستر) برگزار خواهد شد. مسگری ادامه داد : در این همایش حجت الاسلام بنی احمدی مدیر کل اوقاف البرزو حجت الاسلام محمدی پرچوی مدیر اجرایی طرح در سازمان اوقاف به توجیه این برنامه خواهند پرداخت. دبیر ستاد اجرایی طرح تربیت حافظان و قاریان قران کریم استان البرزابراز امیدواری کرد: با برگزای این همایش و توجیه پرسنل اجرایی، ثبت نام و اجرای طرح به صورت مطلوبی پیش رود و به اهداف تعریف شده در سطح استان دست یابیم.
برگزاری سخنرانی در امامزاده حسن و در دهه سوم ماه مبارک رمضان
ولی الله سعید آبادی مدیر آستان مقدس امامزاده حسن(ع) از برگزاری برنامه سخنرانی دهه سوم ماه مبارک رمضان در این آستان خبرداد و افزود: همانند دهه اول و دوم و با توجه به استقبال مردم از این برنامه ، سخنرانی روزانه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می شود. وی ادامه داد: سعی شده از وجود واعظان و سخنرانان مطرح و تاثیر گذار استفاده شود لذا در این دهه در خدمت حجت الاسلام خادمی مشاور فرهنگی استاندار البرز هستیم.



منبع : خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود