15 مرداد 1391
شماره خبر: 9842

کمک 50 میلیارد ریالی خیرین البرزی به بهزیستی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمک 50 میلیارد ریالی خیرین البرزی به بهزیستی

سپیدار آنلاین: مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری خیرین استان البرز 50 میلیارد ریال به این اداره کمک کرده‌اند.
مرتضی مکاریان اظهار داشت: سازمان بهزیستی جزو نهادهای خدمات‌رسان و حمایتی کشور محسوب می‌شود که دولت طی سال‌های اخیر اعتبارات و بودجه این سازمان را با هدف افزایش خدمات، ارتقاء داده است. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در استان البرز پس از تشکیل رسمی این استان و ارتقاء ساختار اداری بهزیستی به اداره کل شاهد رشد و توسعه خدمات‌رسانی به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش هستیم.
افزایش 8 برابری بودجه بهزیستی استان البرز
مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز ادامه داد: تا پیش از تشکیل استان البرز، ادارات بهزیستی فعال در شهرستان‌های کرج، نظرآباد و طالقان زیر مجموعه استان تهران به شمار می‌آمدند. مکاریان گفت: با توجه به حجم بالای مشکلات تهران به دلیل جمعیت چند میلیونی این استان، طبیعی بود که بخش اصلی بودجه بهزیستی در پایتخت هزینه شود.
وی بیان داشت: خوشبختانه این مشکل با تشکیل البرز از بین رفت و ما شاهد تخصیص بودجه و اعتبار مستقل برای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و شهرهای مختلف این استان هستیم. مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز اعلام کرد: نخستین دستاوردی که ارتقاء ساختار اداری این نهاد خدماتی در استان داشت، افزایش هشت برابری بودجه ما بود که با جذب کامل این اعتبار می‌توانیم حجم خدمات‌رسانی به مردم نیازمند و افراد تحت پوشش را به صورت چشم‌گیری افزایش دهیم.
اعتبارات دولتی برای رفع مشکل نیازمندان کافی نیست
مکاریان در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبارات و بودجه بهزیستی البرز جوابگوی نیاز این استان است؟ گفت: برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید تاکید کنیم که توجه دولت طی سال‌های اخیر به فعالیت‌های بهزیستی و نیازهای مالی این سازمان به مراتب بیشتر از گذشته شده است. وی متذکر شد: البته با وجود تمام اقدامات انجام شده، اعتبارات دولتی جوابگوی نیازها نیست و به طور کلی در هیچ کشوری دولت تمام بودجه و پول حمایتی را تامین نمی‌کند. این مسئول تاکید کرد: بنابراین ما نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و لازم است که افراد خیر به کمک نهادهای خدماتی مانند بهزیستی بیایند. مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز اعلام کرد: تعداد زیادی از مردم خیر و انسان‌دوست در استان البرز ساکن هستند که همواره بهزیستی را در اجرای طرح‌ها حمایت می‌کنند. مکاریان در پایان اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال مردم خیر البرزی به ما کمک کردند و امیدواریم این روند تا پایان سال تداوم داشته باشد تا بتوانیم بخش مهمی از نیاز افراد کم‌درآمد و مددجویان زیر پوشش را برآورده کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود