31 خرداد 1391
شماره خبر: 8087

22 میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد استان البرز جمع‌آوری می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

22 میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد استان البرز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت:‌ با تمهیدات اندیشیده شده امسال بیش از 22 میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان البرز زکات جمع‌آوری خواهد شد.
علی سالارکیا اظهار داشت: یکی از احکام دین مبین اسلام که تاثیر بسیار زیادی در رفع نیاز و احتیاج فقرا و نیازمندان مسلمان دارد، پرداخت زکات است. وی تصریح کرد: مردم استان البرز به دلیل دارا بودن باغات و مزارع کشاورزی متعدد و همچنین وجود کشاورزان و باغداران متدین در پرداخت زکات پیش‌ قدم بوده و از ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی در این استان شاهد اقدام کشاورزان برای پرداخت زکات خود بودیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: در ابتدای سال با تشکیل ستادی در این حوزه،‌ تلاش کردیم که به صورت مستقل و متمرکز زکات در استان البرز جمع‌آوری شود و خوشبختانه این ستاد فعالیت‌های خود را در چارچوب مشخص انجام داده و می‌دهد.
بیش از 22 میلیارد ریال زکات در استان البرز جمع‌آوری می‌شود
سالارکیا در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان زکات در استان البرز جمع‌آوری شده است، گفت: از آنجایی که اجرای طرح همچنان ادامه دارد، به طور دقیق آماری آماده نکرده‌ایم اما به طور قطع این رقم را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. وی متذکر شد: با پیش‌بینی‌های انجام شده و محاسبه میزان تولیدات کشاورزی استان، امسال بیش از 22 میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان البرز زکات جمع‌آوری خواهد شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: از آنجایی که پرداخت زکات یک سنت دینی و شرعی است، محل هزینه کردن ارقام جمع‌آوری شده مشخص بوده و کمیته امداد بر اساس دستورها و احکام دینی زکات‌‌های مردم را هزینه خواهد کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود