27 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7060

عمده مراجعان برای اهدای خون مردان هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عمده مراجعان برای اهدای خون مردان هستند

مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه بخش عمده مراجعان برای اهدای خون را مردان تشکیل می دهند، گفت: برخی خانمها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به اهدای خون نگرانی دارند.
محمدقاسم اسلامی در خصوص میزان مراجعه در البرز به منظور امر اهدای خون افزود: استان البرز از استانهایی است که میزان مراجعه برای اهدای خون در آن مطلوب است و این امر اهمیت فراوانی دارد. مدیرکل انتقال خون استان البرز ادامه داد: در سال گذشته، بیش از 73 هزار نفر در این استان برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از آنها 51 هزار و 500 کیسه خون تهیه شده است. قاسمی گفت: طبق آمار، بخش عمده مراجعان برای اهدای خون در البرز را آقایان تشکیل داده اند و برای افزایش استقبال خانم ها از امر اهدای خون در استان البرز نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد. اسلامی افزود: انجام تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این خصوص اهمیت فراوانی دارد و اداره کل انتقال خون استان البرز برنامه هایی در این خصوص دارد که با همکاری دستگاه ها و بخش های ذیربط، این برنامه ها را دنبال می کند. مدیرکل انتقال خون استان البرز ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی کافی در این خصوص انجام شود تا آن دسته از بانوانی که علاقمند به امر اهدای خون هستند، با اطلاع از شرایط مربوط به این امر، برای اهدای خون مراجعه کنند.
برخی از خانمها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به اهدای خون نگرانی دارند
وی در پاسخ به سئوالی در زمینه ضرورت اطلاع رسانی در این خصوص گفت: برخی از بانوان و خانمها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به اهدای خون نگرانی دارند و اگر اطلاعات کافی به آنها داده شود، نگرانی ها از بین می رود. مدیرکل انتقال خون استان البرز ادامه داد: به عنوان مثال، برخی از خانمها نگران این هستند که کم خونی داشته باشند و از آنها خون گرفته شود درحالیکه اگر خانمی کم خونی داشته باشد، از وی خون گرفته نمی شود و در این خصوص، جای نگرانی وجود ندارد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود