28 دی 1390
شماره خبر: 4197

بسترهای ایجاد اشتغال در البرز فراهم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بسترهای ایجاد اشتغال در البرز فراهم است

سپیدار آنلاین: نماینده مردم کرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بسترهای ایجاد اشتغال در البرز فراهم است.
فاطمه آجرلو در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان البرز اظهار داشت: برخی موانع موجود در استان البرز مانع از فراهم کردن بسترهای ایجاد اشتغال در این استان می‌شود که باید این موانع هر چه سریع‌تر برطرف شود. وی ادامه داد: ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان بوده چرا که امروز ضرورت ایجاد اشتغال در کشور به خوبی احساس شده و مسئولان ذی‌ربط در تلاشند تا این معضل را در کشور برطرف کنند. آجرلو افزود: نبود اشتغال برای جوانان آنان را با آسیب‌های بسیار زیادی مواجه می‌کند که در برخی از موارد این آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیر بوده و جوان را با دیگر خطرات اجتماعی رو به ‌رو می‌کند.
*رفع موانع بیمه در کشور سبب ایجاد 3 میلیون شغل جدید
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌های کلان و رفع موانع موجود بر سر راه بیمه می‌توان سبب ایجاد 3 میلیون شغل جدید در کشور شد. وی تأکید کرد: با توجه به آمار موجود هم‌اکنون 3 میلیون واحد صنفی ثبت شده در کشور داریم که به دلیل داریم مشکلات بیمه‌ای قادر نیستند وارد سامانه رصد اشتغال شوند. وی اظهار داشت: برای مقابله با بیکاری باید بسیاری از موانع موجود بر سر راه این معضل را برداریم و این مهم باید هر چه سریع‌تر توسط دست‌اندرکاران در بخش‌های مختلف انجام شود چرا که در صورت کم کاری در آینده با مشکلات بسیار زیادی در این زمینه مواجه خواهیم شد. این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی گردشگری روستایی تأکید کرد و تحقق آن را یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با بیکاری عنوان کرد. آجرلو ادامه داد: در این راستا با راه‌اندازی بازارچه‌های روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال برای زنان و مردان در روستا می‌توانیم زمینه‌های جذب توریست را ایجاد کرده و در ارتقای توان اقتصادی روستاها را نیز گام برداریم.
*بیش از 84 درصد از تعهدات اشتغال‌زایی در البرز محقق شده است
در ادامه این نشست هم‌چنین استاندار البرز طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به برآوردهای انجام شده در بخش ایجاد اشتغال در سال جاری بیش از 84 درصد از تعهدات اشتغال‌زایی در البرز محقق شده است. عیسی فرهادی تأکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان، صنعت‌گران و کارآفرینان نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در زمینه ایجاد اشتغال به آن توجه ویژه و اساسی داشت. وی تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات موجود در بخش‌های صنعتی و خدماتی و تولیدی می‌تواند در ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای جدید تأثیرگذار باشد. استاندار البرز در ادامه سخنان خود از پیگیری بسته‌های حمایتی در بخش صنعت البرز خبر داد و گفت: بسته‌های حمایتی در بخش صنعت این استان در حال پیگیری است. به گفته فرهادی در این راستا در بخش کشاورزی به مرغداری‌ها و گلخانه‌های استان تا حدودی کمک شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود