4 دی 1404
شماره خبر: 337539

نخستین بازدید دوره‌ای معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان البرز از شعبه فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



در راستای اجرای برنامه‌های منظم، هدفمند و دوره‌ای اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان البرز با محوریت پایش مستمر عملکرد شعب، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و کارفرمایان، دشتی، معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل، به‌همراه جمعی از رؤسای ادارات تخصصی، کارشناسان ارشد و مسئولان ستادی، از شعبه فردیس بازدید به‌عمل آوردند.
در جریان این بازدید میدانی، معاون محترم تعهدات بیمه‌ای با حضور در واحدهای مختلف شعبه از جمله نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی، تعهدات کوتاه‌مدت، تعهدات بلندمدت، اجرائیات و بازرسی، ضمن گفت‌وگوی مستقیم با همکاران و مراجعان، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات بیمه‌ای، نحوه پاسخگویی به بیمه‌شدگان، چگونگی رسیدگی به پرونده‌ها، فرآیندهای اجرایی و میزان انطباق عملکرد واحدها با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید سازمانی قرار گرفتند.ایشان در حاشیه این بازدید، با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب‌رجوع، تسریع و دقت در انجام امور، رعایت عدالت اداری، ارتقای کیفیت خدمات و حفظ کرامت انسانی مراجعان، رضایتمندی مردم را مهم‌ترین شاخص ارزیابی عملکرد سازمان دانسته و خاطرنشان کردند که تمامی برنامه‌ها و اقدامات تأمین‌اجتماعی باید در راستای پاسخگویی مؤثر و شفاف به جامعه هدف طراحی و اجرا شود.در ادامه، جلسه‌ای مشترک با حضور سرکار خانم باقری، رئیس محترم شعبه فردیس، و رؤسای واحدهای تخصصی برگزار شد. در این نشست، ضمن ارائه گزارش‌هایی از وضعیت شاخص‌های عملکردی شعبه در حوزه‌های مختلف، مسائل، چالش‌ها، پیشنهادها و راهکارهای بهبود فرآیندها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون محترم تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کارکنان شعبه فردیس، بر محورهای کلیدی زیر تأکید ویژه داشتند:
▪️ برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای تحقق اهداف سازمانی به‌ویژه در حوزه وصول مطالبات و ارتقای عملکرد واحدهای اجرائیات و بازرسی
▪️ توسعه و گسترش پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی و شناسایی افراد و گروه‌های فاقد پوشش بیمه‌ای در مناطق کارگاهی، صنفی و روستایی
▪️ افزایش دقت و حساسیت در بررسی و رسیدگی به پرونده‌های بیمه بیکاری به‌منظور صیانت از منابع سازمان
▪️ تسریع در فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌های تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت با رعایت دقیق ضوابط و مقررات قانونی
▪️ ارتقای سطح آموزش‌های تخصصی کارکنان و تقویت دانش فنی در حوزه تعهدات بیمه‌ای
▪️ بهبود نظارت بر عملکرد کارگزاری‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به بیمه‌شدگان و کارفرمایان
▪️ توجه جدی به نظم اداری، انضباط سازمانی و تقویت روحیه همدلی، تعامل و همکاری در محیط کار
▪️ ترویج فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای، پاسخگویی، احترام متقابل و مسئولیت‌پذیری اجتماعی
در پایان این بازدید و نشست تخصصی، بر تداوم بازدیدهای دوره‌ای، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی، هم‌افزایی میان ستاد و صف و تعامل سازنده واحدها به‌عنوان از ارکان اصلی تحقق اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به جامعه تأکید شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود