آموزش اولویت فعالیت های روابط عمومی است
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
دکتر رضا افخمی، رئیس موسسه راهبرد روابط عمومی در استان البرز با سیروس خوش سیما، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز دیدار و بر توسعه فعالیت های روابط عمومی، ارتباطات و سواد رسانه ای تاکید کرد.
در این نشست ارتباطی، بر نقش ارزنده فعالیت های تخصصی روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در جهت انعکاس اخبار، عملکرد مدیران و کارکنان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی توسط موسسات آموزشی در استان البرز تاکید شد.رضا افخمی در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش های مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز عنوان کرد: فعالیت های موثری در حوزه آموزش شهروندان در استان البرز انجام شده که تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و توسعه فعالیت های علمی و عملی آنان دارد.سیروس خوش سیما نیز در این جلسه اظهار کرد: برندسازی مهارت، توسعه ارتباطات و تعاملات، حمایت از مهارتآموختگان کارآفرین، تولید محتوای خلاقانه و انگیزشی و استفاده از فناوریهای نوین می تواند زمینه فرهنگ کار و کارآفرینی را فراهم آورد.
وی افزود: روابط عمومی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند با هدف ارتقای مهارت و تغییر نگرش عمومی از مدرکگرایی به مهارتگرایی، ایجاد و تقویت ارتباطات با ذینفعان، گروههای مرجع و جریانسازان در ترویج مهارتآموزی در جامعه نقش موثری ایفا کند.مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز همچنین به نقش روابط عمومی این سازمان در کمک به مهارتآموختگان برای راهاندازی کسبوکارهای مهارتبنیان و افزایش کارآمدی، تولید محتوا برای ترویج فرهنگ مهارتآموزی و معرفی ظرفیتها و استعدادهای برتر مهارتی اشاره کرد.
خوش سیما بهرهگیری از فناوریهای نوین در تولید محتوا و ارائه خدمات الکترونیک را دیگر نقش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و مطرح کرد: روابط عمومی تنها به اطلاعرسانی محدود نمیشود، بلکه میتواند نقش موثری در جذب مخاطب، ایجاد تعامل با ذینفعان و ارتقای جایگاه سازمان داشته باشد.در این نشست پیشنهاداتی برای توسعه فعالیتهای روابط عمومی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز مطرح شد که از آن جمله می توان به تدوین برنامه جامع روابط عمومی با اهداف و مخاطبان مشخص و استراتژی های اجرایی به منظور بهبود عملکرد اشاره کرد.
تقویت ارتباطات داخلی، ایجاد کانال های ارتباطی موثر بین مدیریت و کارکنان و تشویق به مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها به منظور افزایش رضایتمندی کارکنان و بهبود عملکرد سازمان و ارتقای سواد رسانه ای کارکنان سازمان دیگر پیشنهاد مطرح شده در این جلسه بود.طراحی یک وبسایت جذاب و بروزرسانی منظم آن همراه با فعالیت در شبکههای اجتماعی، میتواند به دیده شدن سازمان و جذب مخاطبان جدید کمک کند. ایجاد ارتباط موثر با رسانههای محلی و ملی، برگزاری نشستهای خبری و ارائه اخبار و اطلاعات دقیق به رسانهها نیز در بهبود تصویر سازمان در افکار عمومی موثر است.
همچنین پیشنهاد ارزیابی مستمر فعالیتهای روابط عمومی و استفاده از دادهها برای بهبود عملکرد به عنوان یکی از اصول مهم در این حوزه مطرح شد.با توجه به اهمیت روابط عمومی در عصر حاضر، امید است که این خبر موجب توجه بیشتر مسئولان به این حوزه و تخصیص منابع لازم برای توسعه آن شود.