19 آذر 1390
شماره خبر: 2762

هزینه ها و معاملات شهرداری در حوزه اداری مالی به طور کامل رصد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 هزینه ها و معاملات شهرداری در حوزه اداری مالی به طور کامل رصد می شود

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: همه هزینه ها و معاملات شهرداری توسط حوزه اداری مالی شهرداری رصد و بررسی می شود.
مهرداد ترابیان در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب افزود: بررسی و پیگیری وضعیت هزینه ها و معاملات شهرداری از وظایف مهم معاونت اداری مالی شهرداری محسوب می شود.
وی، ایجاد توازن و قرار گرفتن معاملات شهرداری اعم از نقدی و تهاتری در مسیر مطلوب را از خروجی های مثبت نظارت بر مسائل مالی شهرداری خواند و عنوان کرد: بازدهی بیشتر و نتیجه گیری مناسب از معاملات شهرداری که در نهایت منتج به آبادانی و توسعه شهر می شود از دیگر خروجی های این مهم می باشد. این مسئول، نظارت بر هزینه های جاری و اعتبارات هزینه شده واحدهای مختلف این دستگاه خدمت راسان را یادآور شد و گفت: از نکات مهمی که در این گونه نظارت ها مد نظر قرار می گیرد، کاهش هزینه های جانبی است. ترابیان با تاکید بر مدیریت هزینه ها در مجموعه مدیریت شهری افزود: تحقق این مهم نقش بسزایی در ساماندهی امورمالی و ایفا می کند. معاون اداری مالی شهرداری کرج در توضیح شرح وظایف این حوزه افزود: نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداری ها همچنین نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و واحد مالی مناطق شهرداری از دیگر تعهدات معاونت مالی اداری شهرداری است. ترابیان با اشاره به تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه های پیش بینی شده بیان کرد: تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تایید آنها از دیگر برنامه های مهمی است که انجام آن از تعهدات این حوزه می باشد. وی با بیان اینکه، اقدامات لازم به منظور نگهداری حساب ها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیست ها و اسناد هزینه توسط این حوزه عنوان کرد: بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها نیز توسط این حوزه صورت می گیرد. ترابیان، نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائی های شهرداری و واحدهای تابعه همچنین نظارت بر نحوه عملکرد آنها را خاطرنشان کرد و گفت: همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با توجه به آیین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعمل های صادره و ارائه آن به مراجع ذیربط با همکاری این حوزه انجام می شود. وی عنوان کرد: شرکت در کمیسیون ها و جلساتی که طبق آئین نامه مربوطه به عهده امور مالی محول است، به طور مستمر از سوی این واحد صورت می گیرد. این مسئول افزود: تهیه و تنظیم قراردادها با توجه به مصوبات کمیسیون عالی و معاملات طی هماهنگی با مدیریت حقوقی و نظارت بر امور قراردادها و تنظیم برنامه ها به منظور به موقع برگزار شدن معاملات شهرداری اعم از مناقصات و مزایده ها برابر آیین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعمل های مربوطه با نظارت حوزه ادار ی مالی صورت می گیرد. ترابیان، اقدام در تهیه، تنظیم و ارائه گزارشات مالی به صورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبیل تراز آزمایشی ماهیانه، گزارشات اعتبار عمرانی، صورت مغایر بانکی را یادآور شد و گفت: اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالی، اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها از اختیارات این حوزه می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود