18 اردیبهشت 1400
شماره خبر: 253372

مشارکت جهادی سپاه در مقاوم سازی مدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مشارکت جهادی سپاه در مقاوم سازی مدارس البرز


رییس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه «جهادگران مدرسه ساز» در اداره کل نوسازی مدارس استان، گفت: در همین راستا از مشارکت، ظرفیت های جهادی و توان مهندسی سپاه در مقاوم سازی مدارس استان استفاده می شود.
سرهنگ پاسدار مهران طیران به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ به همین منظور تفاهم نامه ای فی مابین اداره کل نوسازی مدارس و بسیج سازندگی استان البرز روز دوشنبه هفته جاری همزمان با هفته بسیج سازندگی منعقد می شود. وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه با استفاده از ظرفیت های جهادی جهادگران استان علاوه بر مقاوم سازی مدارس به خصوص در مناطق محروم در فرهنگ سازی، ساخت و مرمت مدارس استفاده می شود. طیران گفت: در اجرای این تفاهم نامه مدیرکل نوسازی مدارس استان به عنوان رییس قرارگاه و بسیج سازندگی عضو این قرارگاه می باشد.
بسیج سازندگی نماد مدیریت جهادی و انقلابی
رییس بسیج سازندگی استان البر در ادامه به فلسفه تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی، نماد مدیریت جهادی، مردمی و انقلابی بود که در قالب یک مدل کوچک از بشاگرد آغاز شد ولی کم کم به یک استراتژی تبدیل شد. وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی بدون هیچ گرایش سیاسی در تمام نقاط کشور خدمات خود را ارایه می دهد همانطور که نمونه این خدمات را در خروج از بحران اقصی نقاط کشور از شمال تا غرب، شرق و جنوب کشور شاهد بوده ایم. طیران گفت: فعالیت بسیج سازندگی مبتنی بر مردم است در هر موضوع و مکانی که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اولویت داشته باشد قطعا بسیج ورود پیدا خواهد کرد.
افتتاح کارگاه اشتغالزایی تولید لوازم و پوشاک ورزشی
رییس بسیج سازندگی استان البرز در ادامه به دیگر برنامه های هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات در هفته بسیج سازندگی آغاز به کار کارگاه اشتغالزایی در منطقه محمدشهر کرج است. وی بیان داشت: این کارگاه که با تجهیز یک سالن ورزشی راه اندازی می شود، با اشتغال ۶۰ نفر اقدام به تولید پوشاک و لوازم ورزشی می کند. طیران دیدار با خانواده شهدای جهادگر را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: تجلیل از جهادگران و خیران و همچنین اجرای برنامه های طرح شهید سلیمانی، کمک های مومنانه و ادامه پروژه های محرومیت زدایی از دیگر این اقدامات می باشد.
ساخت پنج باب واحد مسکونی در سی سخت
رییس بسیج سازندگی به زلزله ماه های اخیر در شهر سی سخت استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی البرز ساخت پنج باب واحد مسکونی را در این منطقه بر عهده گرفته اند. وی افزود: برای ساخت این منازل در فرایند ساخت، تامین منابع مالی و ارسال مصالح مورد نیاز از سوی جهادگران البرزی اقدام می شود. وی اضافه کرد: ساخت هر واحد مسکونی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که یا به صورت نقدی و یا خرید و ارسال مصالح انجام می شود ضمن اینکه برای نظارت بر هزینه کرد مبالغ نقدی نیز یک ناظر بر اجرای فعالیت ها از سوی استان در آن شهر مستقر است. رییس بسیج سازندگی استان البرز پیش بینی کرد که سال ۱۴۰۰ سالی خوب از لحاظ محرومیت زدایی، مردم یاری، اقتصاد و اشتغال در استان باشد به طوریکه در این راستا از ظرفیت های نمایندگان مجلس، نهادهای حمایتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد علوی و همچنین قرارگاه های جهادی به خوبی استفاده خواهد شد.
اشتغالزایی برای ۹۵۰ نفر در البرز
طیران در ادامه به بعضی از اقدامات بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته به منظور محرومیت زدایی و اشتغالزایی در استان اقداماتی همچون ایجاد ۳۷۰ صندوق قرض الحسنه، ایجاد ۱۳ تعاونی در عرصه پوشاک و کشاورزی، اشتغال ۶۷۰ نفر توسط صندوق های قرض الحسنه و راه اندازی ۳۵ کارگاه اشتغال را شاهد بودیم. وی افزود: راه اندازی کارگاه های اشتغال منجر به ایجاد شغل برای ۹۵۰ نفر شد ضمن اینکه ۱۵ دوره کارگاه مهارت آموزی برای ۲۹۸ نفر و پنج کارگاه آموزشی نیز برگزار شد. رییس بسیج سازندگی استان البرز یادآور شد که سال گذشته ۱۹۸ نفر از متقاضیان شغل به فرصت های شغلی معرفی شدند که ۱۰۲ نفر از آنان مشغول به کار شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود