3 آذر 1390
شماره خبر: 2519

كمالي زاده تأكيد كرد: هيئات مذهبي براي پخش مواد غذايي نذري از ظروف پلاستيكي استفاده نكنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كمالي زاده تأكيد كرد: هيئات مذهبي براي پخش مواد غذايي نذري از ظروف پلاستيكي استفاده نكنند

معاون خدمات شهري شهرداري كرج از تمامي مسئولان هيئات مذهبي خواست تا براي پخش مواد غذايي نذري به شهروندان از ظروف پلاستيكي استفاده نكنند.
علي اصغر كمالي زاده دضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و شهادت امام حسين(ع) و يارانش اظهار داشت: طي ماه محرم شهروندان و هيئات مذهبي اقدام به پخش مواذ غذايي نذري مي كنند كه در اين زمينه از ظروف پلاستيكي استفاده كنند.وي افزود: استفاده از ظروف پلاستيكي و يك بار مصرف و ريختن غذاها و چاي داغ در آنها براي افراد ضرر دارد و باعث بروز بيماري مي شود.
اين مسئول عنوان كرد: در حال حاضر يكي از معضلاتي كه باعث بروز آلودگي زيست محيطي شده است، ماندگاري بين 300 تا 500 ساله ظروف پلاستيكي و يك بار مصرف در طبيعت است.
كمالي زاده ادامه داد: وجود اين ظروف در طبيعت سلامت انسانها را به خطر مي اندازد، رهاسازي ظروف يك بار مصرف و پلاستيكي در معابر مي تواند اثرات شيميايي براي انسانها داشته باشد.
معاون خدمات شهري شهرداري كرج يادآور شد: همچنين وجود ظروف مذكور در معابر، باعث آبگرفتگي جوي ها و كانال ها و خدشه وارد شدن به چهره شهر مي شود.
وي ادامه داد: اين ظروف داراي مشتقاتي از مواد نفتي هستند و ساختار آنها به گونه اي است كه زماني كه در معرض مواد داغ مانند چاي و غذا قرار مي گيرند، تمام مواد نفتي به همراه غذا وارد دستگاه گوارشي انسان مي شود.
اين مسئول افزود: اين در حاليست كه بسياري از مجامع معتبر جهان استفاده از اين ظروف را يكي از دلايل جدي و اصلي سرطان مي دانند.
كمالي زاده گفت: در اين زمينه آن دسته از هيئاتي كه در ماه محرم و عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) از ظروف پلاستيكي و يك بار مصرف استفاده نكنند،‌ از سوي شهرداري تشويق خواهند شد.
معاون خدمات شهري شهرداري كرج افزود: هيئات مذهبي مي توانند براي پخش نذورات خود از ظروف شيشه اي يا فلزي استفاده كنند.


منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود