14 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 24617

آغاز مطالعات حضور اپراتور چهارم در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز مطالعات حضور اپراتور چهارم در البرز


سپیدارآنلاین: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از آغاز مطالعات حضور اپراتور چهارم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان البرز خبر داد.
سعید زرندی اظهار داشت: با صدور مجوز پروانه فعالیت اپراتور چهارم توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اولین نشست نمایندگان و اعضاء هیئت مدیره این اپراتور با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هماهنگی با این مجموعه و سایر دستگاه های استان البرز برای حضور این اپراتور در استان البرز آغاز شد. وی در ارتباط با مجوز فعالیت این اپراتور گفت: براساس پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات، پروانه اپراتور چهارم از 36 ماده، دو تبصره و 6 پیوست تشکیل شده است که شامل خدمات موضوع پروانه و سایر بخشهای مرتبط با فعالیت این اپراتور است و نظارت بر نحوه فعالیت و صحت عملکرد این اپراتور در استان نیز همانند سایر شرکت ها و اپراتورهای فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده این اداره کل خواهد بود. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز افزود: با توجه به روند روبه رشد استفاده از خدمات برخط استفاده از اینترنت پرسرعت که نیاز توسعه در کشورهاست و در برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز تاکید به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا، وزارت ارتباطات تصمیم گرفت بخش عمده ای از این تکالیف را با اجرای اپراتور چهارم محقق نماید.
دسترسی گسترده به فیبر نوری با سرعت حداقل 20 مگابیت
وی ادامه داد: از وظایف محوله این اپراتور ایجاد شبکه دسترسی گسترده به فیبر نوری با سرعت حداقل 20 مگابیت بر ثانیه در منازل و سازمانهای دولتی و غیر دولتی است و این طرح می تواند در کنار سایر اپراتورها به عنوان زیرساخت های شبکه سراسری اینترنت، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و سایر خدماتی که از طریق اینترانت درکشور قابل ارائه است را پشتیبانی نماید. زرندی اعلام کرد: سرویس هایی نظیر، اینترنت پرسرعت، اینترانت، ویدئوکنفرانس، شبکه اختصاصی مجازی، تلفن آی‌ پی، تلفن تصویری، بازی و سرگرمی آنلاین، تلوزیون اینترنتی و شبکه اتصال دستگاه ها به همراه هزاران نوع خدمت دیگر از سرویس های مورد ارائه توسط این اپراتور خواهد بود. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره به دوره حفاظت چهار ساله براي ايجاد و بهره‌ برداري از شبكه فيبرنوري این موضوع را فرصت مناسبي براي اين اپراتور دانست و گفت: با لازم ‌الاجرا شدن پروانه بهره‌ برداي از شبكه فيبرنوري توسط سازمان تنظیم مقررات، فعاليت‌هاي نظارتي متعدد و منسجمی در اين زمينه از سوي رگولاتوري آغاز شده است و به طور قطع همین موضوع وضعیت مساعدی برای فعالیت این شرکت برای ایجاد این شبکه پرظرفیت طبق زمانبندی مورد توافق متصور خواهد ساخت.
البرز نخستین استان راه اندازی اپراتور چهارم
وی با تاکید بر شرایط خاص استان البرز در کشور از استان البرز به عنوان نخستین استان های ورود اپراتور چهارم نام برد و افزود: با همکاری بخش های دیگر استان نظیر استانداری، شهرداری، مخابرات و سایر دستگاه ها، انجام این طرح با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت که با موافقت استاندار البرز و مذارکات اولیه با شهرداری و گمرکات استان البرز زیرساخت های حضور این اپراتور در استان فراهم خواهد شد.
بهره برداری از اپراتور چهارم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود