بازماندگان از تحصیل در نگاه ویژه نهضت سوادآموزی
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره های سواد آموزی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه این سازمان در طول سال ها فعالیت خود توانست در حد امکان بی سوادی را در کشور کاهش دهد، گفت : بازماندگان از تحصیل در نگاه و توجه ویژه نهضت سوادآموزی قرار دارند.
لیلا رضایی در حاشیه بازدید از حوزه سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: سازمان نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه اسلامی کار خود را پیش می برد.
وی ادامه داد : این سازمان در تلاش است تا با تکیه بر برنامه ریزی های مختلف اقشار مختلف جامعه به ویژه افرادی که از فرصت تحصیلی باز مانده اند را مورد آموزش سواد قرار دهد.رضایی با اشاره به علل رشد بی سوادی در کشور، یادآورشد: اختیاری بودن موضوع آموزش در کشور یکی از مهم ترین دلایلی است که برخی کودکان را از تحصیل باز می دارد.وی بیان داشت: بر همین اساس بسیاری از کودکان ایرانی به دلیل گرفتاری های اجتماعی از چرخه آموزش فاصله می گیرند.رضایی ادامه داد: برهمین اساس نهضت سوادآموزی با هدف از بین بردن بیسوادی در کشور، مسوولیت ساماندهی و مدیریت ارائه خدمات سوادآموزی و فراهم نمودن فرصت دوم آموزش را برای جاماندگان از فرصت اول آموزش عهدهدار است.وی عنوان کرد: این سازمان با اتخاذ رویکردها و انجام طرحهای متنوع سعی نموده از بازگشت به بیسوادی جلوگیری کند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره های سواد آموزی سازمان نهضت سوادآموزی افزود: این سازمان طرحهای مختلفی را برای جذب، نگهداشت و تعمیق سواد در بین سوادآموزان اجرا میکند که از جمله میتوان به طرح حلقههای کتابخوانی، خواندن باخانواده، آموزش اولیای بیسواد دانشآموزان، سوادآموزی عشایر و طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان اشاره کرد.رضایی خاطرنشان کرد: طرح آموزش اولیای بیسواد دانشآموزان با هدف به صفر رساندن بیسوادی در بین اولیای دانشآموزان از طریق تقویت نقش و مسوولیت مدیر مدرسه، استفاده از ظرفیت و امکانات مدرسه و بهرهگیری مطلوب از نقش دانشآموزان در شناسایی و جذب و آموزش اولیا تدوین شده و در حال اجرا است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این بازدید برلزوم بهره گیری از روش های نوین در سوادآموزی تاکید کرد.سالار قاسمی بیان داشت: سوادآموزی عهده دار فراهم کردن فرصت دوباره ای برای آموزش بی سوادان است.وی تصریح کرد: مدیران مدارس نقش موثری در بهبود وضعیت سوادآموزی دارند و در این خصوص باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا مدرسه تبدیل به یک مرکز یادگیری محلی شود.وی یادآورشد: رویکرد سازمان نهضت سوادآموزی درراهاندازی مراکز یادگیری محلی، با هدف گسترش دانش، مهارت و توانایی آنان اقدام ارزشمندی است.
منبع ایرنا