24 اسفند 1391
شماره خبر: 22390

بی توجهی شهروندان عامل آتش سوزی پارک های جنگلی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بی توجهی شهروندان عامل آتش سوزی پارک های جنگلی


سپیدارآنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیازمند عزمی ملی و همگانی است، گفت: بر اساس آمار، بیشتر خسارت های گزارش شده از آتش سوزی ها مربوط به محیط های تاثیر گذار از حضور شهروندان در عرصه های منابع طبیعی است.
نخستین گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضور رئیس سازمان جنگل ها، مراتنع و آبخیزداری کشور، فرمانده یگان حفاظت سازمان، نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها و رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مرکز جوانشیر کرج برگزار شد. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این همایش با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 500 نفر به صورت قراردادی و شرکتی با یگان های حفاظت سازمان همکاری می کنند، تصریح کرد: برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور به هفت و هزار و 500 نیروی حفاظتی جدید نیاز است که تامین اعتبار برای جذب این افراد در دست بررسی است. سرهنگ قاسم سبزعلی وی، رفع تصرف از اراضی ملی و طبیعی و مقابله با تخریب و تصرف در منابع طبیعی را از جمله برنامه کاری یگانها حفاظتی ذکر کرد و گفت: جذب نیروهای ثابت در این یگانها می تواند نقش موثری در حفظ و حراست بیشتر از منابع طبیعی و ملی داشته باشد. وی با شاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و استفاده شهروندان و گردشگران از پارک های جنگلی و اماکن حفاظت شده منابع طبیعی گفت: همچون سال های گذشته طی این ایام افزایش عوامل حفاظتی پیش بینی شده و شعار امسال نیروی انتظامی نوروز پرنشاط با رعایت احترام و قانون به دیگران سرلوحه برنامه ها قرار دارد. فرمانده یگان های حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه حضور شهروندان در فضاها جنگلی سبز باید با حفظ محیط اطراف توام باشد، یادآور شد: بر اساس آمار، بیشتر خسارتهای گزارش شده از آتش سوزیها مربوط به محیطهای تاثیر گذار از حضور شهروندان در عرصه های منابع طبیعی است. متاسفانه در بسیاری مواقع به جا گذاشتن زباله ها از جمله بطری و ظروف شیشه ای و انعکاس تابش خورشید بر سطح شیشه به وقوع آتش سوزی منجر شده است.
افزایش پاسگاه های سیار تا 30 درصد در نوروز
به گفته سبزعلی هم اکنون 380 پاسگاه ثابت در کشور برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دایر است و برای نوروز در هر استان تا 30 درصد افزایش پاسگاه های سیار پیش بینی شده است. فرمانده یگانهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه به تعاملات کلان انجام شده با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: علاوه بر نیروهای گشت منابع طبیعی، عوامل نیروی انتظامی نیز با خاطیان آسیب رسان به عرصه های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود