25 خرداد 1398
شماره خبر: 215588

اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی البرز پس از ۹ سال انتظار آغاز به کار کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی البرز پس از ۹ سال انتظار آغاز به کار کرد



اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی البرز پس از ۹ سال انتظار مردم،‌ با پیگیری های استاندار البرز طی حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
بنا بر ویژگی های جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی و موقعیت خاص البرز بعنوان چهارراه غرب و شمال، پل ارتباطی ۱۴ استان غربی و شمالی کشور به تهران و بازار مصرف ۳ میلیون نفری، این استان همواره باعث توجه ویژه قاچاق چیان عرصه ناپاک قاچاق کالا به این منطقه و سوء بهره برداری از شاخص های خاص حوزه سرزمینی البرز در تبادل و فروش کالای قاچاق شده است. با این تفاصیل در شهریور ماه سال 94 بر اساس نامه ای از سوی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز به معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از مشکلات فراگیر و بسیار موثر در چرخه مقابله با این پدیده شوم اقتصادی، نبود دفتر مستقل جمع آوری و فروش اموال تملیکی عنوان شده چراکه عملیات کشف را متوقف و باعث بی انگیزگی و توقف کامل کار شده و مضاف بر آن باعث افزایش تصاعدی هزینه های مربوطه می شود. از این رو درخواست اتخاذ تدابیر لازم جهت استقرار دفتر اموال تملیکی البرز مطرح شد. این امر در اردیبهشت 96 طی نامه ای از سوی معاون وزیر و رییس سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به ابلاغ رسمی نمودار و تشکیلات تفصیلی سازمان از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مورد تایید قرار گرفته و البرز مشروط به فراهم کردن امکانی برای استقرار موظف به ایجاد دفتر اموال تملیکی شد. از سوی دیگر در اسفند 96 با توجه به اینکه امکانات و شرایط لازم برای استقرار این امکان مهم مهیا نشد طی حکمی از سوی قوه قضائیه علیرغم اینکه چارت اداری و رییس اداره تعیین شده بود به دلیل عدم پیگیری و جانمایی در منطقه اقتصادی پیام، ایجاد دفتر اموال تملیکی البرز به تعلیق درآمد. اکنون شهبازی استاندار البرز با اشراف کامل به ویژگی های سیاسی و امنیتی استان، طی درخواست های سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه به قاچاق کالا و ارز و بخش خصوصی البرز، در مدت زمان اندکی بررسی های لازم را بعمل آورده و با تعامل دستگاه های مربوطه در کمتر از یک ماه بستر لازم برای ایجاد دفتر اموال تملیکی البرز فراهم شد. دکتر شهبازی با تاکید بر اینکه استقلال اداره اموال تملیکی البرز، از اهم اقدامات مرتبط در راستای مبارزه به قاچاق کالا و ارز استان است، گفت: امروز با افتتاح دفتر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یکی دیگر از مطالبات مردمی را پاسخ گفتیم چراکه این امکان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی و... مورد درخواست قرار گرفته بود.
وی با بیان اینکه با جدیت ایجاد این دفتر مورد پیگیری قرار گرفت و با سرعت جانمایی شده و چارت آن تشکیل شد، افزود: این امکان با حفظ حقوق مردم، صرفه و صلاح دولت را نیز همراه دارد و طبق قانون سازمان اموال تملیکی، امین اموال دولت و حافظ حقوق مردم است. وی گفت: اکنون از امکانات استانی، محل های مناسبی برای انبار و دفتر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی البرز اختصاص داده شده است. شهبازی با بیان اینکه البرز همچنان زیرساخت های لازم برای استقرار ادارات ندارد، افزود: امید است با همراهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور هر چه سریع تر نسبت به انتقال پرونده های مربوط به البرز در این حوزه اقدام شود تا مردم استان از عواید راه اندازی این امکان منتفع شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود