2 آبان 1396
شماره خبر: 185860

افزایش 10 برابری بودجه تجهیز خانه های ورزش در مناطق روستایی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش 10 برابری بودجه تجهیز خانه های ورزش در مناطق روستایی


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدرکشورگفت: با هدف گسترش ورزش جوانان در مناطق روستایی بودجه تجهیز خانه های ورزش این مناطق 10 برابر افزایش یافته است.
، پرویز افشار در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرزافزود: ترغیب نوجوانان و جوانان روستایی به ورزش گام موثری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر است.
وی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار برای احداث اردوگاه بازپروری معتادان در البرز اظهار داشت:نگاه ملی برای تامین اعتبارحداث این اردوگاه در استان حداقلی و محدود نیست و بر این اساس فرایند تامین اعتبار برای راه اندازی هر چه سریعتر اردوگاه نگهداری معتادان انجام خواهد گرفت. وی افزود: اکنون در استان های گیلان و آذربایجان شرقی بدون استفاده از اعتبارات ملی از محل مسولیت های اجتماعی اردوگاه احداث شده است. وی با اشاره به راه اندازی دادگاه درمان مدار، برای کار درمانی روی افراد در شرایط بهبود نیز گفت:در این زمینه مکانیزیم هایی گسترده تر به دستور دستگاه قضا پیش بینی خواهد شد. وی بیان کرد: البته به نظر می رسد وجود مرکز غربالگری در استان برای احصاء تعداد و وضعیت معتادان متجاهر، اولویتی است که باید در دستور کار جدی برنامه ها قرار گیرد. استاندار البرز نیز گفت: مطالبه گری مدیران از سازمان ها،وزارتخانه ها برای ستاندن سهم استانی بدون وقفه انجام شود. محمد علی نجفی استاندار البرز در این نشست گفت: حداکثر توان استان را برای مبارزه با مواد مخدر باید بکار بگیریم. وی با قدردانی از تلاش ها و همکاری دستگاه قضا گفت: باید در رفع کمبودها همه دستگاه ها و نهادها بکوشند. رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز ادامه داد: شرایط خاص و حساسیت استان باید برای مسئولان ملی تشریح شود. وی با بیان اینکه مسائل استان البرز در شورای امنیت ویژه دیده می شود،گفت: البرز در کنار پایتخت هر چه بیشتر شکوفا شود در سطح کشور خواهد درخشید. نجفی با تاکید بر تشکیل جلسات مرتب و منظم از سوی دبیرخانه این شورا افزود: این جلسات بدور از تعداد کمی باید کیفی،کاربردی و باخروجی باشد. وی افزود: تا زمانی که در تقویت ماده 16 به نتیجه دلخواه نرسیم دست از تلاش برنخواهیم داشت. استاندار البرز گفت: در شهرستان های استان البرز حداقل پنج روستای محروم استان باید صاحب خانه ورزش شود. در ادامه این نشست،روند برگزاری جلسات کمیته های تخصصی و شوراهای هماهنگی در سطح شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از ظرفیت ورزش و جوانان برای القای روحیه نشاط و شادابی در جامعه، به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر از دیگر موضوعات طرح شده در این شورای استانی بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود