27 تیر 1396
شماره خبر: 181245

برخی هیجانات اطلاع رسانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برخی هیجانات اطلاع رسانی


معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرزگفت : برخی ازشهروندان درهنگام بروز حوادث مختلف برای هیجانات و کنجکاوی برای اطلاع رسانی سبب اخلال در خدمات رسانی می شوند.
سرهنگ رضا نصرتی افزود: مدتی است درتسهیل عبور و مرور حوادث انسان ساز، مترقبه و غیرمترقبه شاهد پدیده نامناسب فیلمبرداری و عکسبرداری با تلفن همراه در محل حوادث رخ داده هستیم . وی اضافه کرد: درچنین شرایطی که پلیس به عنوان عنصر اصلی در موقع حوادث خط اول است وباید به موقع حضور پیدا کند و محیط را برای ورود دستگاه های امدادی و خدمات رسان محیا کند خود نیز با مشکلات عدیده ای ازسوی شهروندان مواجه می شود. وی خاطرنشان کرد: درصورتی که محدوده حوادث رخ داده توسط عده ای ناآگاه و کنجکاو احاطه شده که نه تنها برای تردد دستگاه های خدمات رسان به محل حادثه مختل کرده بلکه نیروهای پلیس را نیز با مشکل مواجه می کند. نصرتی بابیان اینکه یکی ازوظایف چهارگانه پلیس درمدیریت بحران و حوادث، تسهیل درعبورو مرور و ترافیک درمعابر شهری وبرون شهری برای خدمات رسانی خودروهای امدادی است خاطرنشان کردکه برابر قواینن راهنمایی ورانندگی خودروهایی که درموقع حوادث برای خودروهایی امدادرسان آتش نشانی ،اورژانس و هلال احمر خللی ایجاد کنند اعمال قانون می شوند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه درحال حاضر برخی شهروندان به جای اینکه اقدام به خدمات رسانی برای پیشگیری وکاهش خطرات در موقع حادثه شوند خود عاملی برای گسترش حادثه و گاها خطرات جانی برای حادثه دیدگان می شود. وی یادآورشد که حادثه آتش سوزی پلاسکو نمونه ای بارز دراین موضوع است که حضور مردم بیشتر به دلیل کنجکاوی گرفتن عکس و فیلم باعث شد که درساعات اولیه خدمات امدادی بامشکلات روبه رو شود. نصرتی گفت: حادثه 2 روز گذشته آتش سوزی یک انباردریکی ازخیابان های مرکز شهرکرج نیزنمونه مصداقی ازحادثه پلاسکو بود که شهروندان همچنان فقط دنبال برداشت های تصویرازحادثه بودند بدون آنکه تبعات جبران ناپذیر آن را درنظر بگیرند. معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تشکر ازشهروندان به دلیل همکاری های لازم با دستگاه های خدمات رسان درموقع حوادث، از برخی افراد که هنگام بروز حادثه اقدام به گرفتن عکس و فیلم کرده خواست مانند سایر شهروندان همکاری لازم را دراین زمینه داشته باشند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود