22 خرداد 1396
شماره خبر: 179424

تلاش انجمن خیرین مدرسه ساز فردیس برای به کارگیری ظرفیت های موجود شهرستان کافی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 تلاش انجمن خیرین مدرسه ساز فردیس برای به کارگیری ظرفیت های موجود شهرستان کافی نیست


امام جمعه شهرستان فردیس در نشست شورای آموزش و پرورش که صبح امروز با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تدمین زیرساخت های آموزشی تأکید کرد.
دکتر علی اکبر ایمانی ضمن تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش شهرستان فردیس در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی ، برلزوم تدبر در قرآن تأکید کرد و افزود: قرآن باید به صورت عملی در زندگی انسان ها جاری شده و سیره اهل بیت سرلوحه زندگی ما قرار گیرد. کودکان باید بر اساس تربیت قرآنی پرورش یابند تا قرآن در زندگی و رفتارما اثر گذار باشد. وی افزود: پرورش انسان ها بر اساس آموزه های دینی و تدبر در قرآن همان چیزی است که در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است. قرآن بدون عمل آن رفتاری است که در بین سعودی ها و گروه های تروریستی رواج دارد. امام جمعه فردیس با بیان اینکه رشد جمعیت در کل دنیا یک فرصت تلقی می شود گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود فضای فیزیکی و زیرساخت های آموزشی در فردیس، رشد جمعیت دانش آموزی ممکن است یک تهدید تلقی شود که باید با برنامه ریزی مناسب و افزایش زیرساخت ها این تهدید به فرصت تبدیل گردد. وی به رشد نزولی جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: ذهن پویا و خلاق جوانان باید توسط آموزش و پرورش هدایت و پرورش یافته و آموزش و پرورش باید از این ظرفیت برای سازندگی کشور بهره برداری کند.حجت الاسلام ایمانی استفاده از ظرفیت خیرین برای افزایش فضای آموزشی در فردیس را ضروری دان ست و افزود: تلاش انجمن خیرین مدرسه ساز فردیس برای به کارگیری ظرفیت های موجود شهرستان کافی نبوده و گاهی شاهد کمک های خیرین فردیس در شهرهای دیگر هستیم در حالیکه شهرستان نوپای فردیس در برخی مناطق با بحران فضای آموزشی مواجه است.
وی با بیان اینکه تشکیل انجمن خیرین مدرسه ساز فردیس فقط برای رفع مسئولیت نبوده است گفت: باید گزارشی از اقدامات انجام شده توسط انجمن خیرین مدرسه ساز بویژه در خصوص جذب خیرین در شورای آموزش و پرورش آتی ارائه شود. امام جمعه فردیس با تأکید بر ضرورت انتقال اداره اموزش و پرورش به شهرستان فردیس گفت: باید با تشکیل یک کارگروه برای شناسایی و بررسی ظرفیت های شهرستان برای انتقال اداره آموزش و پرورش به فردیس شناسایی و کمبودها احصاء شود تا به محض رسیدن ابلاغ از سوی وزارتخانه ، آماده سازی و انتقال این اداره به فردیس فراهم گردد. وی در پایان گفت: امیدواریم با تشکیل شورا و همکاری کلیه دستگاه ها بتوانیم مشکلات کمبود زیرساخت های آموزشی در شهرستان فردیس را مرتفع نماییم .



ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود