28 فروردین 1396
شماره خبر: 176853

آموزش و پرورش در فرهنگسازی ایثار و شهادت مهمترین نقش را دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آموزش و پرورش در فرهنگسازی ایثار و شهادت مهمترین نقش را دارد


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: فرهنگ ایثار ضامن بقای کشور است که آموزش و پرورش در فرهنگسازی ایثار و شهادت در جامعه مهمترین نقش را دارد.
ابراهیم طاهرنژاد روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد شاهد استان البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شدافزود: زنده نگه‌داشتن راه و یاد شهدا از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدا است.
وی اظهار کرد: یادواره‌های شهدا، خون تازه در کالبد جامعه دمیده و به مردم نشاط می‌دهد لذا در برگزاری این یادواره ها در مدارس نیز باید توجه کنیم تا دانش آموزان با این فرهنگ غنی آشنایی بیشتر پیدا کنند.
وی تبیین مجاهدت‌های رزمندگان برای مردم، تجلیل و قدردانی از خانواده‌های شهدا به عنوان پرورش‌دهندگان این بزرگان، الگوسازی مناسب برای جوانان و معرفی الگوهای بر‌تر متناسب با نیاز جامعه را از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدا برشمرد. طاهر نژاد با اشاره به نقش موثر برگزاری یادواره‌های شهدا در حفظ و تقویت روحیه حماسی در میان نسلی که در جنگ حضور نداشته اند و آن را ندیده اند، خاطر نشان شد: نشر و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی در دنیا و آگاهی و هوشیاری مردم ایران در جلوگیری از نفوذ اندیشه‌ها و باورهای ضد دینی غرب سبب شده تا دشمنان افکار و عقاید جوانان را نشانه بروند بنابراین نسل جدید باید تمام ترفندها و برنامه‌های دشمن را پیگیری و رصد کند تا بتواند برای مقابله آگاهانه با آنها برنامه‌ریزی کنند. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز یادواره‌ شهدا را گامی در راستای استحکام و تقویت باورها و ارزش‌های ملی و مذهبی دانست و تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پایبندی به آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ملت بصیر نشأت گرفته از خون شهیدان است.طاهر نژاد درادامه به نزدیک بودن هفته معلم اشاره کرد و افزود: کار کردن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به دانش آموزان در مدارس این استان کمبود اعتبار نمی شناسد زیرا ما به شهدا مدیون هستیم . وی بیان کرد: برای نظارت بر رویکرد آموزشی و تربیتی در مدارس استان البرز باید یک ستاد نظارتی توانمند تشکیل شود تا دانش آموزان به ویژه در طرح پراکنده شاهد از خدمات مناسب بهره مند شوند. لازم به ذکر است در مدارس شاهد البرز 9 هزار و 500 دانش آموز تحصیل می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود