19 بهمن 1395
شماره خبر: 174306

صادرات 200 میلیون دلار تجهیزات پزشکی و واکسن به کشورهای دنیا

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صادرات 200 میلیون دلار تجهیزات پزشکی و واکسن به کشورهای دنیا


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حجم صادرات محصولات پزشکی و واکسن تولیدی ایران به کشورهای دنیا 2 برابر شده است، گفت: ارزش این صادرات 200 میلیون دلار است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در جمع خبرنگاران افزود:با اینکه افزایش صادرات در این زمینه داشته ایم لیکن راضی کننده نیست، چرا که با توجه به فضای آرام درکشور تلاش ها مضاعف شود. وی اظهار داشت: اکنون عقلانیت و تدبیر در جامعه حاکم است واگر با سرعت بیشتری در این مسیر گام برداریم می توان شاهد موفقیت های بیشتری در این حوزه باشیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دارو،تجهیزات پزشکی و واکسن جزء محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود، گفت: برای توجه به دانشمندان، نیروهای بومی و فراهم کردن بازار فروش محصولات تولیدی در قالب شورای فناوری تصمیم گیری شده است. وی افزود:به فرموده مقام معظم رهبری مبنا اقتصاد مقاومتی است و می بایست بر همین مبنا پیش رفت تا در این حوزه موفق عمل شود. وی خاطر نشان کرد: آنجا که قیمت گذاری درست بوده و حمایت از تولید کننده داخلی نیز وجود داشت و احتمال رانت و سوء استفاده از بین رفت به خوبی پیش رفتیم . وی ادامه داد: فضای جدیدی که پس از توافق هسته ای ایجاد شد به بالا بردن کیفیت محصولات کمک کرد .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود