14 دی 1395
شماره خبر: 172413

رعایت حقوق شهروندی اولویت فعالیت های سازمان ملی استاندارد است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رعایت حقوق شهروندی اولویت فعالیت های سازمان ملی استاندارد است


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت که توجه به منشور حقوق شهروندی و رعایت همواره موارد ذکر شده در این منشور در استانداردسازی کالا و خدمات، در دستور کار این سازمان قرا گرفته است.
نیره‌ پیروز‌بخت در ششمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز، افزود: این منشور بعد از امضا رئیس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و ایجاد بسترهای مناسب برای یک زندگی با کیفیت و مطابق با استانداردهای قانونی مورد تاکید قرار گرفته است. وی اظهار کرد: این موضوع همچنین در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و توجه خاص به کیفیت محصولات و خدمات سرلوحه برنامه های سازمان ملی استاندارد قرار گرفته و در این زمینه حرکت های موثری انجام پذیرفته است. پیروزبخت با اشاره به سیاست های تدوین شده علمی در برنامه ششم توسعه در خصوص استاندارد، افزود: اهم تلاش سازمان استاندارد در محور استانداردسازی و اعمال مدیریت دقیق در مسیر تولید کالا و خدمات با رعایت اخلاق حرفه ای است. رئیس سازمان استاندارد ملی ایران خاطرنشان کرد:‌ عضویت در مجمع بین المللی گواهی تایید اعتبار دهی تایید صلاحیت (IAF) بعد از برجام، حرکت موثری در نفوذ و رقابت پذیری ایران در بازار جهانی صادرات بوده است. وی گفت: برای اینکه در بازار جهانی بتوانیم حضوری در حد انتظار داشته باشیم باید در مسیر فعالیت هایمان کیفیت کلا و خدمات را مورد توجه خاص قرار دهیم.وی تاکید کرد: بر اساس راهبرد کشورها، استاندارد یک مثلث تشکیل شده از استاندارد، کیفیت و رقابت‌پذیری تعریف می‌شود.
رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه می‌خواهیم از نگاه سنتی به استاندارد خارج شویم و به مرحله رقابت‌پذیری جهانی برسیم، افزود: در خیلی از کشورها ایران جای خود را به عنوان کشور صنعتی باز کرده و فعالیت‌های مشترکی نیز انجام شده است.
صدور 23 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال 95
پیروزبخت در بخش دیگر از اظهاراتش گفت: 23 هزار پروانه کاربرد علامت استاندرد از ابتدای سال جاری صادر شده است. وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد است، افزود: بر همین اساس گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند. وی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.پیروزبخت یادآور شد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود