1 آذر 1395
شماره خبر: 170124

کاهش طلاق با گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش طلاق با گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: امروز طلاق به یکی از دغدغه‌های جامعه تبدیل شده است و برای جلوگیری از آن باید به گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج پرداخت.
داریوش بیات‌نژاد گفت: امروز طلاق به یکی از دغدغه‌های جامعه تبدیل شده است و برای جلوگیری از آن باید به گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج پرداخت. بیات نژاد افزود: اگر بتوانیم با این آموزش‌ها مسیر درستی را برای بسیاری از ازدواج‌ها فراهم کنیم یا اینکه از بسیاری از ازدواج‌ها جلوگیری کنیم، قطعا آمار طلاق در جامعه کاهش خواهد یافت. وی با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج باید در جامعه نهادینه شود اعلام کرد: لزوم کسب آموزش پیش از ازدواج باید در میان خانواده‌ها به یک باور تبدیل شود؛ چرا که با این آموزش‌ها می‌توان برای ازدواج مسیر درستی تعیین کرد و حتی از بسیاری از ازدواج‌ها جلوگیری کرد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ازدواج‌های زودهنگام اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت ازدواج زودهنگام در البرز آن چنان رواج ندارد اما در هر حال این نوع از ازدواج می‌تواند آسیب‌های روانی، جسمی، فردی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد. این مسئول اضافه کرد: فردی که در سن پایین ازدواج می‌کند هنوز آمادگی لازم را برای این اتفاق مهم کسب نکرده؛ بنابراین بهترین کار این است که از ازدواج زودرس جلوگیری شود. وی یکی از راه‌های جلوگیری از ازدواج زودهنگام را آموزش عنوان کرد و گفت: به میزانی که آموزش‌های پیش از ازدواج به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته گسترش یابد، به همان میزان نیز می‌توان از این نوع از ازدواج‌ها جلوگیری کرد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود