19 اسفند 1394
شماره خبر: 160097

۸۸ تخت «آی.سی.یو» در استان البرز افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۸۸ تخت «آی.سی.یو» در استان البرز افتتاح شد


همزمان با طرح ملی افتتاح یک هزار و ۷۱۴ تخت «آی.سی.یو» در سراسر کشور، ۸۸ تخت «آی.سی.یو» دانشگاه علوم پزشکی البرز، توسط وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
آئین افتتاح ۸۸ تخت ویژه آی سی یو، صبح چهارشنبه با حضور مجازی سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس و تنی چند از مسئولان شهرستانی و استانی همزمان با افتتاح یک هزار و ۷۱۴ تخت آی سی یو در ۱۳۷شهر و ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان شهید مدنی شهرستان کرج برگزار شد. دکتر حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه پیش از این در استان البرز ۱۴۰ تخت مراقبت ویژه وجود داشت، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۸۸ تخت دیگر به سرانه تخت‌های مراقبت‌های ویژه استان اضافه شد.
رشد ۵۰ درصدی سرانه تخت های مراقبت ویژه در استان البرز
درفشی در ادامه گفت: با اضافه شدن ۸۸ تخت مراقبت‌های ویژه به سرانه‌های درمانی استان البرز در این زمینه با رشد ۵۰ درصدی مواجه هستیم. درفشی در پایان گفت: در مجموع با اقدامات انجام‌شده ضریب اشغال تخت در استان البرز ۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است. در پایان گفتنی است ۸۸ تخت مراقبت های ویژه در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ به بخش بزرگ‌سالان، کودکان و نوزادان اضافه شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود