16 اسفند 1394
شماره خبر: 159863

پرداخت کمک هزینه معیشت به 38 هزار نیازمند البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پرداخت کمک هزینه معیشت به 38 هزار نیازمند البرزی


بیش از 23 هزار خانواده محروم در قالب حدود 38 هزار نفر ، تحت حمایت کمیته امداد البرز هستند و از خدمات مختلف این نهاد مقدس از جمله ، كمك هزينه معيشت بهره مند می باشند.
علی سالارکیا کمیته امداد استان البرز با بيان اين خبراظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون رقمی معادل 140 میلیارد ریال بابت کمک هزینه معیشت به مددجويان نيازمند تحت حمايت كميته امداد در راستای برطرف کردن بخشی از موانع و مشکلات زندگی آنان است پرداخت شده است. وي با اشاره به اینکه عدد پرداختی مستمری ماهیانه در کل کشور ثابت و بر اساس مصوبه مجلس و بودجه تخصیصی دولت می باشد ، تصریح کرد : كميته امداد در راستاي بهبود زندگي و حل مشكلات محرومان و نيازمندان ، خدمات دیگری را از جمله جذب خیرین و حامیان نیکوکار و واریز کمکهای آنان به حساب مددجویان انجام می دهد.
این مسئول گفت : بعنوان مثال هر یتیم تحت حمایت کمیته امداد البرز از محل کمکهای حامیان نیکوکار استان ، بطور متوسط ماهیانه 250 هزار تومان و هر فرزند خانواده دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده بطور متوسط 100 هزار تومان دریافت می کند. وی با اشاره به تلاش و کار گسترده این نهاد در جهت اشتغالزایی ، افزود : پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای توانمندسازی مددجویان انجام شده و مددجویان با دریافت این تسهیلات می توانند برای خودشان شغل ایجاد کنند و به سمت خودکفائی و کسب استقلال اقتصادی حرکت کنند. مدیرکل کمیته امداد ضمن قدرداني از نيّات خيرین و خداپسندانه مردم نيكوكار اين استان به محرومان بیان کرد : مردم خير استان البرز در قالب طرح اكرام ايتام و محسنین ، زكات ، جشن عاطفه ها و نيكوكاري ،كمك هاي نقدي و غير نقدي خود را به كميته امداد پرداخت می نمایند. وی خاطرنشان کرد : کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه معیشت ، خدمات حمایتی دیگری از جمله کمک هزینه های تحصیلی ، درمان ، جهیزیه ، تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و ... را به مددجویان خود ارائه می کند. وی اذغان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که گریبانگیر محرومان تحت حمایت استان البرز است ، مساعدت و یاری خیرین و مشارکت آنها در طرحهای فقر زدایی کمیته امداد ، ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود