طرح مدیریت مراجعان در بهزیستی البرز اجرا میشود
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: طرح مدیریت مراجعان از ابتدای سال جاری در بهزیستی البرز اجرا میشود.
داریوش بیات نژاد اظهار کرد: تسریع در پاسخگویی به مراجعان سرلوحه فعالیتهای بهزیستی استان در سال جدید است. وی افزود: در راستای تسریع در پاسخگویی به مراجعان و ضرورت انطباق رویکردهای جدید بهزیستی، اهمیت توانمندسازی مددجویان، خروج از چرخه حمایت و کسب استقلال همهجانبه با ارتقای کمیت و کیفیت ارائه خدمات به گروههای هدف، طرح مدیریت مراجعان در بهزیستی استان البرز و پنج استان دیگر در ابتدای سال جدید اجرا میشود. مدیرکل بهزیستی البرز خاطرنشان کرد: یکی از فعالیتها و برنامههای این ادارهکل مدیریت مراجعان در مرکز ارتباطات مردمی بهزیستی با هدف ارتقا، تسریع در پاسخگویی، ارائه راهکارهای مناسب و ارائه خدمات مورد نیاز به افراد جامعه هدف است. بیات نژاد ادامه داد: به روز نبودن نحوه ارائه خدمات و عدم انطباق با روشهای علمی و نوین و عوامل دیگر ضمن دور شدن از اهداف واقعی سازمان موجب ایجاد مشکلاتی در نحوه ارائه خدمات شده است. مدیر کل بهزیستی البرز ضمن تاکید بر حفظ کرامت مددجویان و رعایت حقوق انسانی مراجعان منطبق با اصول مددکاری اجتماعی تصریح کرد: گروههای هدف در این طرح پس از پذیرش، مورد ارزیابی (روانشناختی، جسمانی، اجتماعی) قرار میگیرند و براساس نیاز از سوی مددکار برای دریافت خدمات به حوزههای تخصصی ارجاع میشوند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید سازمان بهزیستی خصوصا در حوزه مددکاری اجتماعی، حاکی از موفقیت نسبی روشهای جدید در ارائه خدمات با هدف حل مسئله و استفاده از ظرفیتها، منابع جامعه و مدیریت بر آن با محوریت توانمندسازی همهجانبه است که در آن رویکردهای مراجعمحوری و تخصصمحوری در نحوه ارائه خدمات در اولویت قرار گرفته است. بیات نژاد ادامه داد: منطبق با الگوی مدیر، مددکار اجتماعی وظیفه دارد امر پذیرش، رسیدگی، مداخله، پیگیری و حمایتهای لازم را برای مراجعان با استفاده از همه ظرفیتها به عهده گیرد. این مسئول در پایان گفت: امید است با اجرای طرح مدیریت مراجعان رشد و ارتقای خدمات به گروههای آسیبپذیر جامعه محقق شود.