4 آذر 1394
شماره خبر: 153555

تولیدات داخلی را باور کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تولیدات داخلی را باور کنیم


ااعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کردند.
حمید رضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال فرهنگ‌سازی برای ارتقای جایگاه کارآفرینی و پژوهش محوری در کشور است. وی خاطرنشان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی درطول چند دهه فعالیتش تلاش زیادی برای تجاری سازی علم و تحکیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه داشته است. طیبی افزود: درحال حاضر 42 واحد جهاد دانشگاهی درکشور فعال است که 12 مورد از آنها در تهران و مابقی در سایر استان‌ها استقرار یافته‌اند. وی ادامه داد:‌ جهاد دانشگاهی درمجموع 25 پژوهشکده مستقل دارد که اساس کار آنها کاربردی‌سازی علم ودانش است. این مسئول توضیح داد: ‌این مجموعه در حال حاضر دو پارک علم و فناوری در استان البرز و کرمانشاه دارد.رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: علاوه براین جهاد دانشگاهی 19 مرکز رشد درسراسرکشور راه‌اندازی کرده است. طیبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های شاخصی داشته که ازمیان آنها به راه‌اندازی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سینا پرس می‌توان اشاره کرد . وی توضیح داد: مجموعه جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت، بلند مدت و علمی کاربردی نیز موفقیت‌های چشم گیری داشته است. این مسئول در ادامه به فعالیت‌های صنعتی این مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: ‌فعالیت‌های صنعتی جهاد به سه حوزه مهندسی و علوم ، پزشکی و بهداشت و کشاورزی و منابع طبیعی مرتبط است. وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل تجاری‌سازی علم درایران اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه تبدیل علم به ثروت درایران به راحتی انجام نمی‌شود. وی توضیح داد: جهاد دانشگاهی تولیدات درخورد توجهی در حوزه‌های مختلف دارد ولی متاسفانه در بحث فروش آنها با مشکلاتی مواجه است.
رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد:‌ تولیدات جهاد دانشگاهی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت و مدت زمان تحویل قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارند ولی از آنجایی که باور لازم درخصوص کالاهای ایرانی وجود ندارد، فروش آنها با مشکل مواجه است. صیبی در پایان گفت: ‌باید باور لازم در خصوص توانمندی و پتانسیل‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در مسئولان و مردم ایجاد شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود