27 آبان 1394
شماره خبر: 153136

کیفیت محصول بسترساز رشد و بالندگی اقتصادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کیفیت محصول بسترساز رشد و بالندگی اقتصادی است


رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران باتاکید بر بسیج ملی برای ارتقای کیفی محصولات گفت: کیفیت محصولات مختلف در واقع بستر ساز رشد و بالندگی اقتصادی و صنعتی کشور است .
دکتر سید محمد مهدی هادوی درهمایش تجلیل از برترین های کیفیت کشور که درموسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: درشرایط پسا تحریم نه تنها سازمان ملی استاندارد و صنعت معدن و تجارت بلکه همه باید دراین زمینه به مسئولیت خود عمل کنیم . وی ادامه داد: تحریم اعلان جنگ بایک کشور است و با تجربه جنگ تحمیلی که داریم باید به سمت بهبود وضعیت اقتصادی گام برداریم و به انتظارات مردم پاسخ دهیم. هادوی گفت: از صنعتگران انتظار می رود در بهبود کیفیت ساعی باشند و ضمن رعایت قیمت های مناسب خدمات پس از فروش را ارتقاء بخشند.
وی اضافه کرد: همه باید نسبت به کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی داخلی احساس مسئولیت کنند و به فراخور وظایف نظارت های لازم را انجام دهند. هادوی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد بخشی از محور کیفیت بوده که الزامات کیفیت دارای پنج ابزار،نهاد افزار، سخت افزار،نرم افزار،مغزافزار،فرهنگ و اخلاق کاری است که اگر این پنج ابزار شکل داده شود کیفیت بوجود می آید . وی درادامه به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دربعد نرم افزار اشاره کرد و افزود:وقتی که تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان را که توانایی ورود به صنعت را ندارند مواجه می شویم حاکی از آن است که تعریف جامعی از تربیت و آموزش نداشته ایم . هادوی گفت: سازمان ملی استاندارد بازوی کنترلی نیست بلکه کمکی در ارایه دانش فنی است که قسمتی از استاندارد و کیفی سازی به شمار می رود. دراین همایش نماینده تولید کنندگان با اشاره به سال همدلی و همزبانی ملت و دولت گفت: با بازشدن افق های سیاسی جدید امید به ایجاد همدلی جهانی می رود. عباس سلیمانی افزود: پس از سال ها تحریم قرار است وارد بازار جهانی شویم بنابراین نیاز به تلاش مضاعف است تا همگام با معیارهای جهانی باشیم . وی ادامه داد: کشوری که نفت ،گاز و اورانیوم دارد به دنیا نیاز نداشته و یکی از مشکلات صنایع مالیات است که این مالیات به سپرده های بانکی تعلق نمی گیرد . سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر یک واحد تولیدی بتواند وضع موجود را حفظ کند در سنگرمبارزه با استکبار وارد شده،اگرچه با کمبود اعتبارهای دولتی مواجه هستیم اما ظرفیت بخش خصوصی را نیز داریم و باید دولت و ملت در کنار هم برای سازندگی کشور اقدام کنند . وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مدون کارهای مرتبط را به صنعتگران متعهد سپرد . دراین همایش از 13 تولید کننده دارای کیفیت برترتجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود